bila hatiku berbicara

Doa seorang isteri

Posted on: Mei 21, 2009

furqan74ii.jpg

“Wahai Tuhan kami, jadikanlah kami beroleh dari isteri-isteri serta zuriat keturunan kami, perkara-perkara yang menjadi penyejuk mata (menenangkan hati), serta jadikanlah kami sebagai Imam bagi orang-orang yang bertaqwa”

“Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim

Kau ampunilah dosa ku yg telah ku perbuat

Kau limpahkanlah aku dengan kesabaran yg tiada terbatas

Kau berikanlah aku kekuatan mental dan fisikal

Kau kurniakanlah aku dengan sifat keredhaan

Kau peliharalah lidahku dari kata-kata nista

Kau kuatkanlah semangatku menempuhi segala cabaranMu

Kau berikanlah aku sifat kasih sesama insan

Ya Allah

Sekiranya isteri ku ini adalah pilihan Mu diArash

Berilah aku kekuatan dan keyakinan untuk terus bersamanya

Sekiranya isteri ku ini adalah isteri yg akan membimbing tanganku

dititianMu

Kurniakanlah aku sifat kasih dan redha atas segala perbuatannya

Sekiranya isteri ku ini adalah bidadari untuk ku di JannahMu

Limpahkanlah aku dengan sifat tunduk dan tawaduk akan segala

perintahnya Sekiranya isteri ku ini adalah yang terbaik untukku

di DuniaMu Peliharalah tingkah laku serta kata-kataku dari menyakiti

perasaannya Sekiranya isteri ku ini jodoh yang dirahmati olehMu

Berilah aku kesabaran untuk menghadapi segala kerenah dan ragamnya

Tetapi Ya Allah

Sekiranya isteri ku ini ditakdirkan bukan untuk diriku seorang Kau

tunjukkanlan aku jalan yg terbaik untuk aku harungi segala dugaanMu

Sekiranya isteri ku tergoda dengan keindahan duniaMu Limpahkanlah

aku kesabaran untuk terus membimbingnya Sekiranya isteriku tunduk

terhadap nafsu yang melalaikan Kurniakanlah aku kekuatanMu untuk aku

memperbetulkan keadaannya Sekiranya isteri ku menyintai kesesatan

Kau pandulah aku untuk menarik dirinya keluar dari terus terlena

Ya Allah

Kau yang Maha Mengetahui apa yang terbaik untukku

Kau juga yang Maha Mengampuni segala kesilapan dan

keterlanjuranku

Sekiranya aku tersilap berbuat keputusan Bimbinglah aku ke jalan

yang Engkau redhai Sekiranya aku lalai dalam tanggungjawabku sebagai

suami Kau hukumlah aku didunia tetapi bukan diakhiratMu

Sekiranya aku engkar dan derhaka

Berikanlah aku petunjuk kearah rahmatMu

Ya Allah sesungguhnya

Aku lemah tanpa petunjukMu

Aku buta tanpa bimbinganMu

Aku cacat tanpa hidayahMu

Aku hina tanpa RahmatMu

Ya Allah

Kuatkan hati dan semangatku

Tabahkan aku menghadapi segala cubaanMu

Jadikanlah aku suami yang disenangi isteri

Bukakanlah hatiku untuk menghayati agamaMu

Bimbinglah aku menjadi suami yang Soleh

Hanya padaMu Ya Allah ku pohon segala harapan

Kerana aku pasrah dengan dugaanMu

Kerana aku sedar hinanya aku

Kerana aku insan lemah yg kerap keliru

Kerana aku leka dengan keindahan duniamu

Kerana kurang kesabaran ku menghadapi cabaranMu

Kerana pendek akal ku mengharungi ujianMu

Ya Allah Ya Tuhanku…

Aku hanya ingin menjadi suami yang dirahmati

suami yang dikasihi

suami yang soleh

suami yang sentiasa dihati isteri

Amin, amin Ya Rabbal Allamin..”

4 Respons to "Doa seorang isteri"

Assalamualaikum semua kawan2,

Kak Nur Iman sehat ke?

Seronoknya kalau2 husband Azie doakan macam ni…

Pagi ni Azie tunjukan doa ni kat dia, dia sengih je…

Ah! gossip melanda kononnya istri ustz Akil Hayy nak buat pengakuan cerai sbab ustz akil ada skandal dgn Waheeda Wahsinni..
Kak Iman tgk esok Nasi Lemak Kopi O kt Tv9 esok….. Betul ke tidak wallahu’alam….

Tapi apa yg jelas gua sndiri dah x berapa respec kat Akil hayy…
Amy search pulak sebagai ganti…

Lantak p lah kat depa Zafir ooiii…cam tu lah artis…asam garam gula dan copy…
aik hari ni baru letak criternya Zafir semalam dah komen hehehe… tp lagu nasyid dan suara dia sedap ooo…terlepas tengok nasi lemak kopi o..

amin
doanya bagus sekali

Tinggalkan Jawapan

Kalendar

Mei 2009
I S R K J S A
« Apr   Jun »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Blog Stats

  • 694,493 hits

Shoutbox

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 84 other followers

