bila hatiku berbicara

Luahan Hati Seorang Teman

Posted on: Mac 14, 2007

Entah mengapa pagi ini bila ku baca emel dari seorang kawan hatiku di ulit rasa pilu. Aku mengerti perasaannya, dan aku menjadi sedih kerana insan sebaik ini selalu di perlakukan begitu oleh suaminya. Pengorbanannya tidak dihargai suaminya. Aku tidak mahu ada apa-apa dalam rumah tangganya….sebagai kawan aku sentiasa mendoakan yang terbaik untuknya. Aku hanya mampu bersimpati sedangkan apalah yang mampu untuk aku lakukan. Aku sedar dia terlalu baik denganku. setiap kali dia datang ke rumahku dia sentiasa menunjukkan wajah yang manis….walhal aku faham situasinya.

Bagaimana harus aku membantunya sedangkan aku sendiripun tak mampu? adakah cukup sekadar aku hanya menjadi pendengar setia segala masalahnya……aku kasihankan dirinya.tapi bagaimana???????

Ya Allah KAU berilah sahabat baikku ini ketenangan jiwa dalam mengatasi setiap masalahnya. Setiap insan tidak pernah terlepas dari permasalahan. Doaku kepadamu wahai sahabat semoga kau sentiasa tabah dalam menghadapi dugaan hidup ini. Aku percaya suatu masa nanti kebahagiaan akan menjadi milikmu yang hakiki bersama anak-anakmu yang tercinta. andai kau sudi luahkanlah apa saja masalahmu kepadaku,kerana aku sedia mendengar segalanya..andainya aku mampu aku akan menolongmu walaupun hanya dengan kata-kata sekadar untuk memberi semangat buatmu. percayalah aku di sini sentiasa menyanyangimu…………

Tinggalkan Jawapan

Kalendar

Mac 2007
I S R K J S A
« Feb   Apr »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Blog Stats

  • 845,678 hits

Shoutbox

Top Clicks

  • Tiada
