bila hatiku berbicara

Blogku,teman dan Pengubat SepiKu

Posted on: Mei 7, 2007

Hmm malam yang sunyi sepi di terangi dengan cahaya sang rambulan yang sedang mengambang..Selalunya malam-malam aku tak suka tutup tingkap kamarku,kerana aku suka melihat bulan yang setia menampakkan dirinya di sudut jendela itu. Aku memang bahagia bila melihat ciptaan Ilahi ini. Rasanya seperti bulan sedang tersenyum melihat aku…terang dan cantik.

Malam ini aku sendiri…pagi tadi suamiku telah selamat sampai ke destinasinya……..dia pergi selama tiga minggu. Inilah pertama kali dia pergi lama……… selalunya tak lama…habis lamapun seminggu……….rupanya sunyi sepi tanpa suami di sisi……tanpa teman untuk berbicara……….kalau merajuk tiada siapa yang memujuk……..hihihihi lucu dah tua-tuapun nak merajuk.

Hanya inilah satu-satunya teman setiaku……. blog. Walaupun penampilannya tidak selengkap blog orang lain…tapi aku suka bersamanya.. Bbersamanya lah aku dapat menzahirkan apa yang terbit dari hatiku………biarlah hatiku berbicara di sini……akan ku luahkan apa yang aku rasakan. Bukan sekadar dairy hatiku tetapi ianya temanku….blogku. Seandainya aku tidak punya blog aku tidak tahu di mana hendak aku hentakkan jejariku ini. Terima kasih wahai blogku kerana sentiasa menghiburkan hatiku di kala suka dan duka.

Jumaat lepas aku menerima emel dari temanku..dia berbesar hati mengajak aku tidur ke rumahnya pada tarikh 19 Mei ini…….katanya suaminya kerja malam. Ku ajukan kepada suamiku hasrat temanku itu..kata suamiku, tak usahlah pergi abang takde………aku faham benar suamiku tahu perangai aku yang tak suka tidur rumah orang. Kalau setakat  bertandang tu tak mengapa ni nak kena tidur pulak Lainlah kalau terpaksa. Barangkali sebagai oku agak sukar untuk bergerak bebas di rumah orang lain. Lainlah kalau rumah mak sendiri atau mak mertua kerana terpaksa….tapi kalau sekadar untuk lepak-lepak aku tak boleh. Aku tahu temanku terlalu baik denganku……tetapi mengertilah teman keadaanku. Terima kasih diatas pengertiaanmu lewat smsmu teman. Aku sungguh kagum dengan keperihatinanmu terhadapku. 

Suatu ketika dahulu aku pernah bertemu dengan insan-insan yang terlalu baik denganku….di Setapak Garden ku temui Abang Joe dan Kak Odah, di Countryhomes ku temui Mimi Asyiqin dan suaminya Saiful………selepas mereka berpindah…….. ku temui pula Kak Asmi seorang perempuan Indon yang baik hati. Tetapi kini semuanya telah hilang dalam hidupku. Bukan aku tidak mengingati mereka tetapi keadaan yang memisahkan kita. Besarlah hasratku untuk menyambung silaturahim hingga ke akhir hayat….tetapi takdir telah menentukan kita berpisah……walau bagaimanapun kalian tetap di hatiku. Kata suamiku biasalah kawan datang dan pergi………tetapi aku masih mengingati saat suka duka bersama. Dan kalau boleh biarlah persahabatan yang terjalin berkekalan hingga kehujung nyawa. Aku tak kisah walaupun teman yang kutemui dialam maya atau dimana saja asalkan baik dan ikhlas hendak menjalinkan persahabatan dengan aku. Kalau mengharapkan apa-apa dari persahabatan aku memang tak mampu untuk menunaikannya, kerana aku bukannya berharta…jauh sekali pangkat.

Dan sekarang aku telah di anugerahi teman-teman cyber yang baik alhamdulillah. Puan Epel, Lia, Pi, Ks, Kak Ain. Keshi dan adik Fida dan yang lain-lain yang pernah singgah dalam hidupku terima kasih ku ucapkan. Pertemuan suatu ketika dahulu tidak aku lupakan. Andai masih ada yang sudi jalinkan persahabatan denganku terima kasih ku ucapkan. Kepada Lara teman baruku terima kasih kerana sudi menjenguk aku di sini. Hmm boleh belajar menulis novel dengannya hehehe.

Wah…… dah tak tau nak tulis apa dah….barangkali inilah orang yang takde bakat untuk menulis…kalau orang lain menulis dalam bahasa yang puitis tetapi aku…….ikut gerak hatiku. Hahaha pernah aku di tegur oleh saudara yang menulis novel Metropolitan iaitu…..kalau nak menulis tu guna bahasa yang betul…….jangan ada slanga-slanga seperti ler,ker dan banyak sangat kesalahannya dalam penceritaanku huhuhu……….aku bukan menulis tapi sekadar bercerita…………aku gembira kerana aku ada tempat untuk meluahkan perasaanku.

Dah habis merepek……….good night……..

Tinggalkan Jawapan

Kalendar

Mei 2007
I S R K J S A
« Apr   Jun »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Blog Stats

  • 853,974 hits

Shoutbox

