bila hatiku berbicara

~Kasar pandang dan dengar luka dihati~

Posted on: November 26, 2007

Mata yang memandang.

Mulut yang berkata.

Telinga yang mendengar.

Luka nya dihati.

Yang memandang tidak mengenali.

Yang berkata tidak mengerti.

Yang mendengar tidak memahami.

Tidak ada bicara budi.

Pakain takwa ditinggal pergi.

Mengadap tuhan tidak berpakian lagi.

Tidak ada sifat yang berperi.

Dipandang tidak dihormati.

Dikata tidak dihargai.

Didengar tidak dihayati.

Jadi lah kita orang yang rugi.

Sampai lah akhir kita mati.

Buat renungan kita bersama, Wassalam.

Hasil Nukilan Saudara Muhammad  Nasir~ainmimnun@yahoo.com.sg

Dari grup renungan dan ikhtibar

Advertisements

9 Respons to "~Kasar pandang dan dengar luka dihati~"

Salam pertemuan kembali buat ibu..
ermm, maaf laa.. sbb x tau nak komen kat mana sini pon jadi laa..
sbb x der shout box kat sini.. ermm, mengenai cara kemasukkan KE MAAHAD DARUL ANUAR tu x laa susah sangat.. cma paling kurang mdpat 2 A dlm UPSR.. dan kemudian para adik2 akan menjalani suatu ujian kemasukkan untuk melihat tahap anak2 itu.. ujian itu berpentuk TILAWAH, dan Kefahaman dalam BAHASA ARAB dan Tulisan JAWI.. dan dikalangan yang terbaik akan dipilih untuk menuntut di MAAHAD DARUL ANUAR..ermmm, saya ada satu borang lebih.. kalau ibu nak bleh saya hantarkan x pun ibu bleh mendaftar melalui internet, insya’aalh saya masokkan link di BOG saya nanti.. apa2 persoalan bleh la tanya saya, ni email saya ibn.yusuf@yahoo.com .. wassalam

Salam pertemuan…alhamdulillah seronok rasanya bila ada org memanggil ibu selain dari Hafiz hehehe. Sykuran di atas penjelasan itu….buat masa sekarang hati ibu masih lagi dalam di lema di mana hendam menghantar anak ibu…hari itu hati berkata hendak menghantar di kelantan…tap bila di pk dan di tolak dan di pk lagi barangkali takde rezeki di sana…memandangkan kepayahan situasi ibu.

insyaallah nanti ibu terangkan di dalam antry ibu insyaallah……

afham, insya’allah.. moga2 allah menenangkan dan menghilangkan kesulitan dankeresahan yang membelenggu di jiwa dan terkubur di minda.. ameen~ ibu dari mana erkk? kjap berbahasa INDONESIA, dan kejap berbahasa MALAYSIA.. hmm, sapaer HAFIZ tu.. ermm, maaf la klu banyak tanya ibu..

Salam alaik…ibu orang Malaysia kelate lah huhuhu..tp biasalah bila dah lama duk bergaul dengan orang2 Indon kat BCH jadi tertulis longhat Indon + ngan Kelate pulak sori ek…Hafiz anak lelaki……

hafiz anak tunggal ibu

afham.. n_n bru tau..
klate alek mano tu?

pasir puteh tp dah berhijrah di ibu kota hampir 10 tahun lebih doh

salam jumaat – Senih Sokmo.. 🙂

Salam jumaat gak utk adik ya senyum itu sedekah..

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kalendar

November 2007
I S R K J S A
« Okt   Dis »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Blog Stats

  • 835,570 hits

Shoutbox

Top Clicks

  • Tiada
%d bloggers like this: