bila hatiku berbicara

~Iradat Tuhan~

Posted on: Disember 28, 2007

Advertisements

10 Respons to "~Iradat Tuhan~"

layann petang jumaat sis..

silakan….lirik lagu nih mmg bagus dapat menginsafkan diri ini………..

wa’alayk salam ibu..
apa yg sy rasa camni, pada awalnya mmg seronok
kerana berpeluang untuk tinggal dia asrama, ada sesetengah pelajar
juga merasakan ianya dapat bebas daripada tekanan or di control oleh kluarga..
tp bila tiba pagi mak dan ayah nak hantar di sekolah.. hati tetiba jadi sayu..
dan bila dalam perjalan mula terfikir cammana la hidup kat asrama nanti..
camner sblum ni, mak ayah slalu ada di sisi.. makan minum, pakaian ku
semua terjaga.. tp lpas ni akan jadi camner..
bila dah nak sampai di sekolah.. sy memandang skolah & asrama yg bakal saya tinggal mengganti kediaman lama di rumah.. disitu mula rasa gentar..
bila sudah sampai.. dan selesai bayar semua yuran.. waktu tu rasa mmg agak
kekok dan sedih.. sebab x pernah terasa ditinggalkan oleh ibubapa buat jangka masa yg lama seperti sebulan.. klu pgi lawatan pon x sampai seminggu.. lg2 la di asrama ni tunggu cuti semesta bru brpeluang dpt balik ke rumah krana rumah trlalu jauh.. ketika ayah dan mak hendak pergi terasa x nak melepaskan genggaman tangannya.. tp terpaksa terima… slepas mak dan ayah pulang.. terasa sepi.. nak tegur org satu dorm pon x brani pd awalnya.. dan bla sampe sbulan byk plajar yg rasa nk pindah dgn alasan sbb asrama punyai undang2 ketat sdgkan ianya tidak ketat… kerana kerinduan, dan kesepian yg mdorong sehingga kadang2 plajar cma cari peluang untuk pindah.. contoh mengatakan ada kes buli la.. cikgu garang laa.. dan berbagai lagi.. tp bg plajar skolah sy, bla mereka sudah ting 3.. mereka akan mula sayang untuk pindah sekolah.. walaupun PMR mereka begitu cemerlang.. itulah hakikat pelajar yg tinggal di asrama sperti sy.. mmg syg sgt nak tinggal skolah krana lgpon umur dah 15.. iaitu brmulanya kematangan.. susah utk berpisah dgn rakan2 lg yang tinggal di asrama.. saling mnolong, dri terjaga hingga lelap mata.. jika yang sakit sanggup korbankan masa menziarah dan mendoakan rakan-rakannya.. berbeza dri berskolah yg berulang alik atau yg tidak tinggal di asrama.. hanya mengenali rakannya dalam beberapa jam dlm sehari.. itulah serba sikit dri sy buat ibu.. mga2 ia membantu ibu.. maaf andainya ia x membantu ibu..

Syukran adik…mudahan dengan apa yang adik sampaikan ini dapat membantu ibu menguatkan semangat Hafiz. Ibu faham seperti yg adik katakan untuk berpisah terasa sayang apa lagi bila memikirkan kain baju dan segalanya di urus sendiri. Itupun ibu pk dan tak lena tidur bila memikirkan yang anak ibu ini agak manja. Tetapi bila di pk sedalam2nya dia pergi untuk belajar….dan sebagai seorang ibu tiada apa yang dapat di lakukan melainkan berdoa semoga segalanya berjalan dengan lancar. Mudahan seperti kata adik dia akan betah tinggal di asrama dapat kawan baru. Semua ini ibu serahkan kepada Allah..

Tiada daya dan Kekuatan Melainkan

Dengan Kekuasaan

Allah Yang Maha Tinggi Dan

Maha Berkuasa Besar .

ya..
mga2 ai selamat..
adik doakan juga untuk permata ibu, “AL-HAFIDZ” buatnyer…

insyaallah bukan gelaran yang ibu harapkan tetapi ..sama2 kita doakan..semga adik cemerlang dunia dan akhirat..amennn………

ameen~
ermm, “AL-HAFIDZ” yg adk masokkan bkan la glaran..
tp doa dri adk utk prmata ibu itu..

insya’allah…

oh ok faham2 sori yer..syukran mudahan………

SALAM…PERKENALAN.HMM…ENTAH KNP SAYA SUKA MENYINGGAH DI BLOG INI.PALING SAYA SUKA ARTIKEL MENGENAI “HATI”…NURIMAN.SAYA TERTANYA2 SIAPA WANITA DISEBALIK NAMA NURIMAN INI.HMM XDA APA YG NK DICERITAKAN…KERANA SAYA JUGA TIADA KISAH MENARIK UNTUK DIKONGSI BERSAMA…APA PUN SEMOGA ANDA DIBERKATI ALLAH.OK….C U NX…CERIA2 SELALU…

Salam alaik…Nurlyana…nama Nur Iman itu adalah satu nama yang terlalu istimewa bagi saya. Nama ini adalah nama bakal anak perempuan saya…terima kasih kerana sudi menyinggah..selamat berkenalan…

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kalendar

Disember 2007
I S R K J S A
« Nov   Jan »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Blog Stats

  • 840,659 hits

Shoutbox

Top Clicks

  • Tiada
%d bloggers like this: