bila hatiku berbicara

PC aku masuk ICU

Posted on: Februari 26, 2008

Bahang pilihanraya makin terasa….di takdirkan PC aku dah masuk ICU. Ni terpaksa guna komputer anakku, aku sememangnya tak berapa gemar nak kongsi komputer hehehe. Memang dah perangai aku macam tu biarpun PC aku tak canggih atau mahal sekalipun aku tetap nak yang aku punya jugak. Bukannya apa dah biasa dengan PC kita nak guna yang lain rasa tak seronok lah pulak. Biarpun suamiku suruh mengunakan lap topnya tapi aku nak yang aku jugak memandangkan PC ku bakal berkubur kalau ada rezeki beli baru, untuk sementara guna ajelah mana yang ada kat rumah.

Ni kira sambungan cerita tentang semua lagilah, cuma tajuknya lain. Alahai pilihanraya dah semakin dekat, situ sini dan sanun berkempen. Kebetulan ahad lepas ayah dan mak mertuaku dari utara datang. Wah.. kemainlah lagi ayah mertuaku duk sembang pasal pilihanraya, erm tak payah cakaplah apa yang kami sembang tu…yang pasti diorang ni penyokong kuat PAS. Manakala aku ni hanya menjadi pendengar dan sekali sekala menyampuk.

Biasalah kalau dah mak dan ayah mertua datang tak keluar dari dapurlah masak dan masak itu dan ini. Rasaku semenjak anakku ke asrama aku jarang masak memasak, kalau masakpun simple aje…kalau tidak beli aje. Pernah juga aku tak makan kerana aku tak lapar minum air dan makan buahpun dah cukup bagiku. Selalunya aku kalau tinggal di rumah keseorangan aku duk mengapa komputer ajelah…tetapi bila komputer aku rosak aku begitu malas untuk mengunakan lap top suami aku…tetapi aku sentiasa merindui blog-blogku dan blog teman-teman. Namun begitu aku tak pernah ketinggalan blog-blog politik terutama sekali blog Ustaz Nik Abduh dan sewaktu dengannya. Rasa memang tak sah kalau tak jenguk blognya. Biasalah dah dekat pilihanraya apa salahnya nak tahu perkembangannya. Kalau nak harap aku menonton berita dan propaganda kat tv minta maaflah, banyak betul yang merapunya, lebih baik aku menonton sinetron Nabila dan Liontin dan Pak Pandir dari aku buang masa tengok berita kat tv, banyak yang berat sebelahnya…yang menjadi sasarannya negeri Qlatelah. Tapi tak usah layanlah propaganda tu udah basi…selalunya kalau nak dekat pilihanraya itu ajelah yang di tayang dan itu ajelah yang di canang pihak media, Qlate itulah inilah buruk-buruk semuanya Qlatelah, jenayah seperti merampok, merogol, penceraian semuanya di Qlate, biasalah gimik pilihanraya. Tetapi yang pasti ramai orang luar yang suka pergi ke Kelantan, anak-anak rakan seofis suamiku pun ramai yang menghantar anak-anak depa belajar di sekolah agama dan tahfiz di sana. Untuk mencari maklumat yang betul sekarang ni aku cuma baca harakah daily dan sewaktu dengannya aje. Harian Metro tu baca untuk mencari maklumat lain……
Sabtu lepas anakku pulang dari asrama, dia ni memang suka bercerita itu dan ini. Kebetulan ketika ayahnya tiba di perkarangan sekolahnya ada beberapa buah khemah di dirikan. Kata anakku mufti Perak Datuk Harunsani datang…. untuk meraikannya di adakan kenduri. Alhamdulillah senang hatiku bila mendengar yang anakku gembira belajar di sana. Ceritanya lagi kawasannya penuh dengan bulan purnama, biasalah tempat belajarnya pun tak jauh dari markas PAS di Taman Melewar.

Dalam aku duk berblog, sekali sekala aku rasa berjauh hati jugak bila kenangkan rakan-rakan lamaku di alam maya yang pernah aku jumpa sudah semakin jauh dariku, terus terang aku katakan tidak seperti aku mula-mula mengenali dunia blog kami saling bersembang di cbox. Aku faham mereka sibuk dengan tugas masing-masing, agaknya duk berkempen dalam bloglah kot hihihi….tetapi entahlah biarlah….tak apa terima kasih hehehe dailog pak pandir tu. Baru aku tahu rupanya aku tak ada teman, yang ada cuma blog sahaja, itulah aku memang tak boleh duduk kalau aku tak jenguk blogku ini.

Malam tadi suamiku bersama emak dan ayah mertua tiri aku bersembang sampai jam dua belas pagi, ketika inilah aku mengambil kesempatan menjenguk blog aku. Alahai mak mertua dan pak mertua tiri aku ni ingat aku tak reti lah bab komputer ni? yalah pada pandangan mereka orang yang belajar tinggi-tinggi dan balik luar negara macam anak dia ajelah yang tahu komputer nih? Sekarang ni budak darjah satupun tahulah. Tetapi aku tak boleh marah dan kecik hati dengan pak mertua tiri aku tu kerana memanglah dia macam tu. Huhuhu suri rumahpun boleh berblog lah….

Pagi ini mereka berangkat pulang, sebelum mengemas pinggan mangkuk ke dalam almari, basuh kain baju ambil masa mengadap komputer sebentar. Nampaknya sejuk aje pagi ni…nyaman gitu malam tadi hujan turun begitu lebat sekali setelah lama tiada hujan alhamdulillah…syukurlah…

sambung sikit lagi 27.2.2007

Pagi tadi aku terima sms dari seorang teman cyberku Z ermm inilah smsnya

“nak puasa lihat bulan, nak raya lihat bulan,nak beranak cukup bulan, nak tinggi naik ke bulan nak gaji cukup bulan, TAPI UNDI KENA TOLAK BULAN UNDILAH BN”.

tapi kata aku

‘Bagitau depa jangan lupa undi PAS la, sayang’ naaa

hehehe tiru mesej bini Pak Lah dia suruh undi bn aku tukaq jadi undi PAS…jangan marah naaaaaa….amboi bersayang-sayanglah pulak..yalah sapa tak sayang bini comey wooo….

maaflah ceritaku dah lari pada tajuk asal dah sorilah tak tahu nak tulis apa la sekadar cerita ringkas boleh lah…tetapi kalau dah ada blog tu kenalah up date selalu…..

2 Respons to "PC aku masuk ICU"

SAlaam alaikum w.b.t… Apa kempen2 ni haaa, oooo, cakap sama Pak lah baru tau…. hehe gurau je, bagus2, teruskan berkempen, jazaakallahi khoriol jazaaa’ , apa khabar ya akhi? Harap sihat dan bahagia sokmo di samping keluarga tersayaaaang …… 🙂

salam…tak kempen mengikut perkembangan semasa heheheheh…alhamdulillah sihat……….

Tinggalkan Jawapan

Kalendar

Februari 2008
I S R K J S A
« Jan   Mac »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829  

Blog Stats

  • 845,678 hits

Shoutbox

Top Clicks

  • Tiada
