bila hatiku berbicara

iklan petronas yang mengharukan

Posted on: Ogos 29, 2008

~Terharu tengok iklan nie..teringat kat mek dan ayah. Betapa besarnya pengorbanan insan yang bergelar ayah ibu untuk membesarkan anak-anak, sanggup berkorban apa saja demi anak. Setiap kali menonton bersamamu pasti menitis air mata. Mungkin diri ini pernah lalui liku-liku sebegitu. Semoga ayah dan mek di panjangkan usia. Masih terkenang lagi air mata ayah tatkala memeluk anakmu ini hari itu. Masih terasa hangatnya pelukan itu. Ya Allah ayah, daku panjatkan doa semoga Allah panjangkan usiamu. Begitu jugak ibuku.~

Advertisements

11 Respons to "iklan petronas yang mengharukan"

Salaam.

semoga ayahbonda kita semua diampuni segala dosa mereka dan dilimpahkan keberkatan khasnya dalam Ramadhan yg mulia ini. AMIN

Salam Ramadhan untuk Nuriman juga. Semoga Ramadhan manjadikan kita hamba-Nya yang soleh dan solehah. Aminnn.

betapa ku hargai segala pengorbanan ibu n ayh selama ini…kecik2 dl, slalu nangis bl xleh apa yg kite nak…rupa2nya, mrk lbh tau apa yg sememangnya kita lbh perlukan tuk ms dpn…

Salam Jeff, Kipp n aku hamba

Kalau dulu kita seringkali menyakiti hati ibu bapa kita..tp bila dah ada anak sendiri baru kita tahu betapa sakitnya hati …ttp sebagai ibu dan ayah tidak pernah simpan dalam hati. Ayah saya selalu berkata. Hah bila dah ada anak sendiri baru tahu bagaimana sayangnya kpd anak..begitulah jugak kami..kalau marahpun bukan kerana benci tp kerana sayang. Semoga Allah panjangkan usia insan yg begelar ibu dan ayah kita semua. Sungguh saya merasa bertuah kerana masih mempunyai dua insan yg sy cintai di atas muka bumi ini.

Salam ramadhan al mubarak utk semua sahabat…………

Ya..ana juga terharu bila tengok iklan ni…Tahniahla kpd pihak petronas kerana dengan iklan2 seperti ini dapat menyedarkan betapa besarya pengorbanan ibu bapa terhadap seorang anak. Terkesan sangat bila lihat iklan ini, mungkin ana juga pernah melalui kehidupan seperti itu, tapi sekarang alhamdulillah, berkat doa dan didikan ibu bapa KITA (manusia) MENJADI MANUSIA…Bukannya MANUSIA MENJADI …………………………

Salam Ramadhan juga kepada Nuriman sekeluarga dan “SELAMAT BERPUASA”..Dari Kalam Abu Musaddad…

————————————–
Kalam Abu Musaddad
http://ibnismail.wordpress.com

Salam cikgu..ya..semoga di masa akan datang ada lagi iklan2 yg dapat memberi kesan utk kita semua. Kalau diikutkan hati sebagai ibu bapa semua kehendak anak ingin di ikuti..ttp biarlah berpada-padakan…..tengok2lah jugak kan.Doa ibu bapa tidak pernah putus selagi mereka masih ada di dunia ini…semoga kita semua akan menjadi anak2 yg berbakti kpd ibu dan ayah kita………

salam…mungkin dulu kita juga selalu mempertikaikan apa yang ibubapa kita perkatakan. tapi kita tak sedar yang mane semua yang diperkatakan itu ada sebabnya.

salam ……yer benar..ibu bapa tahu apa yang baik dan apa yang tak baik utk anak2.cuma kekadang anak2 yg merajuk dan memberontak bila tidak dpt apa yg di ingini…

███████████████████████████████████████
███████████████████████████████████████
███████████████████████████████████████
███████████████████████████████████████

KINI TELAH DIBUKA..
PUSAT DOWNLOAD MELAYU

MACAM-MACAM ADA! DOWNLOAD SECARA PERCUMA!!!
►Audio Muzik
►Ceramah & Motivasi
——Audio
——Video
►Ebook
——Majalah
————————Majalah PC ada,
————————Majalah PC Xtra ada,
————————Mangga ada,
————————Ujang ada,
————————Mastika ada,
————————Gila-Gila ada,
————————Majalah Apo? ada,
————————Majalah Gempak ada,
————————Majalah Utopia ada,
————————Majalah Mingguan Wanita ada,
————————Majalah Mastika ada,
————————Majalah Wisel ada,
————————Majalah Arena Bolasepak ada,
————————Majalah Hai ada,
————————Majalah Maskulin ada,
————————Majalah G3 ada,
————————Majalah Max It ada,
————————Majalah Star Soccer ada,
————————Majalah Klik ada,
————————Majalah Remaja ada,
————————Majalah CHIP ada,
————————Majalah Aliran Informasi Pertahanan TEMPUR ada,
————————Majalah Rasa ada,
►Filem
——Versi DVD
————Cerita Indonesia
————Cerita Melayu
————Cerita Orang Putih
——Versi VCD
————Cerita Indonesia
————Cerita Melayu
————Cerita Orang Putih
►Rancangan Televisyen
——8TV
——Astro Ceria
——Astro Prima
——Astro RIA
——AXN
——NTV7
——RTM
——TV3
——TV9
►Video Muzik
——Muzik Indonesia

dan banyak lagi..!!!

Masuk sini= http://media-mlayu.notlong.com

TENGOK DULU BARU TAHU, CAKAP SAJA TARA GUNA

███████████████████████████████████████
███████████████████████████████████████
███████████████████████████████████████
███████████████████████████████████████

dlm khdpan..x sll kite dpt peluang

yg penting berusaha insya Allah kalau di izinkan Allah dapat lah apa yg di ingini………

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kalendar

Ogos 2008
I S R K J S A
« Jul   Sep »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Blog Stats

  • 851,419 hits

Shoutbox

%d bloggers like this: