bila hatiku berbicara

seruan hatiku

Posted on: Februari 15, 2010

sedih dengar lagu ni..

Advertisements

2 Respons to "seruan hatiku"

Jangan bongkak dengan Allah!

Anak Melaka

Paras Empangan Durian Tunggal kini berada pada 73 peratus kapasiti, iaitu turun hampir 10 peratus berikutan cuaca panas yang melanda beberapa kawasan kini.

Bagaimanapun, Ketua Menteri, Datuk Seri Mohd Ali Rustam, menasihati rakyat Melaka supaya tidak risau kerana jumlah air yang ada pada masa ini adalah memadai untuk kegunaan mereka.

Menurutnya, ini kerana selain air yang disimpan di dalam ‘bundle storage’ sebagai bekalan, paras air di Empangan Jus, iaitu 74 peratus daripada kapasitinya, adalah cukup untuk menampung permintaan.

Kita sebagai rakyat menyanjung usaha-usaha kerajaan dalam menangani isu air ini. Cuma kita ingatkan diri kita jangan bongkak dengan Allah. Kuasa Allah mengatasi kuasa makhluk.

Kemarau adalah salah satu dari bala Allah ke atas hambaNYa.
Di Melaka terlalu banyak maksiat yang berlaku. Namun saya melihat kerajaan negeri buat ‘dek’ sahaja dengan gejala yang berlaku.

Zina. khalwat berlaku berleluasa (kalau tidak takkan 393 anak luar nikah dilahirkan di Melaka pada tahun 2009). Pusat pelacuran, pub, kelab malam, rumah urut, kedai arak, kedai nombor ekor, pusat judi tumbuh bagaikan cendawan lepas hujan.

Ustaz-ustaz yang mengajar di masjid dan surau dihalang dari mengajar kerana dikatakan tiada tauliah sedangkan mereka lulus dari Al Azhar dan IPTA kita sendiri. Masjid-masjid ditadbir sesetengah oleh jahil dan fasik.

Saya ingatkan diri saya dan semua kita supaya memuhasabahkan diri kita. Kerajaan negeri yang berkuasa juga kena muhasabah dirinya sendiri apakah selama ini kerajaan sudah memainkan peranan mencegah kemungkaran dan menegakkan makhruf.

Kita bimbang bila bala Allah datang semua kita terlibat sama. Minta dijauhkan Allah.

salam buat semua…
rasanya, nak sangat kakrihan MENJERIT bila membaca attttrtikel di bawah ini…xsudah2 menyusahkan …..ASTAGFIRULLAH……

Sgt2 membuka minda. Marilah sama2 berusaha untuk menimba ilmu untuk tidak terus terjebak.

ÇáÓáÇã Úáíßã æÑÍãÉ Çááå æÈÑßÇÊå

Kata-katanya ini adalah bertepatan dengan hadis Rasullulah:

“Berwaspadalah terhadap syaitan demi keselamatan agama kamu. Dia telah berputus asa untuk menyesatkan kamu dalam perkara-perkara besar, maka berjaga-jagalah supaya kamu tidak mengikutnya dalam perkara-perkara kecil.”

Antara ‘barangan mereka’ yang telah dijadikan ikutan oleh kebanyakan dari kita.

1. Kita diajar dalam buku biologi, buku pemakanan (kajian dan terbitan para kafir ni) bahawa kalau nak dapat vitamin B dan kalau nak tambah darah kita kena makan hati haiwan dan hati ayam. tetapi sebenarnya Nabi kita tidak menggalakkan pemakanan organ dalaman. Nak ikut kafir ke nak ikut nabi kita? Sebenarnya makan hati ayam dapat melembabkan otak kita sbb hati merupakan organ dimana semua toksin akan dikumpulkan dan dineutralkan. so kepekatan toksin adalah tinggi di hati ayam. makanlah kita toksin tersebut serta bengaplah otak kita umat Islam sebab percaya buku sains keluaran kafir ini.

2. Kita diajar dalam sains bahawa kopi tidak bagus untuk kesihatan. Namun sebenarnya kopi adalah antara minuman kegemaran Nabi kita selain susu dan madu. Cuba tengok Yahudi, mereka minum kopi, Starbuck. Profesor di UK yang Yahudi semua ada segelas kopi dit tangan mereka.

3. Kita diajar memakan kambing tinggi kolesterol, namun kambing juga adalah makanan Nabi kita. Seolah-olah buku sains ni nak merendahkan pemakanan Nabi kita. Sebenarnya daging kambing adalah daging paling kurang kolesterol.

4. Kita diajar bahawa makan McDonalds adalah bagus, namun sebenarnya McDonalds adalah makanan yang sangat tinggi MSG dan kolesterolnya dan paling banyak lemak tepu trans.

JOM TEMAN2………KITA PERBAIKI MANA YANG PATUT
BEBASKAN DIRI KITA DARI SEGALA PERANCANGAN YAHUDI JAHANAM……

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kalendar

Februari 2010
I S R K J S A
« Jan   Mac »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728

Blog Stats

  • 840,719 hits

Shoutbox

Top Clicks

  • Tiada
%d bloggers like this: