bila hatiku berbicara

hargai anugerah Tuhan

Posted on: Disember 30, 2010

KUALA LUMPUR: “Anak adalah anugerah Allah yang paling bernilai, tidak boleh ditukar ganti atau diserahkan kepada orang lain di dunia ini atas apa jua alasan dan ibu bapa sewajarnya menjaga mereka dengan sebaiknya,” kata pakar motivasi, Datuk Dr Mohd Fadzilah Kamsah (gambar).

Katanya, walaupun dihimpit masalah kewangan, ibu bapa perlu bertanggungjawab sepenuhnya untuk menjaga anak-anak dan mendidik mereka dengan penuh kasih sayang kerana itu amanah Allah kepada semua makhluk di dunia ini.

“Rezeki Allah ini datang dalam pelbagai bentuk, ada yang diberi kesenangan, tidak kurang yang dikurniakan keluarga bahagia, malah ada juga yang dianugerahkan anak sebagai rezeki biarpun hidup dalam serba kekurangan. Apapun, kita perlu bersyukur,” katanya ketika diminta mengulas laporan akhbar ini berhubung hasrat seorang bapa yang mahu menyerahkan anaknya kepada orang lain akibat kesempitan hidup, Selasa lalu.

Katanya, masyarakat juga perlu memainkan peranan dengan membantu keluarga berkenaan keluar daripada belenggu masalah yang dihadapi dan bukannya memandang negatif tindakan berkenaan.

6 Respons to "hargai anugerah Tuhan"

sangat tepat…

tak sangka kat sini pun ada cerita bola hehe

biasa la zino ikut perkembangan semasa…nak criter kisah sendiri rasa mcm idea dah xde la zino hehehe

saperlar tak sayang anak..

tapi ader kan.. kannns😉

betul tu en me…kenapa blog en me di tutup erk…selamat tahun baru 2011 utk en me ya….

When you include through, you have to have submit the variety.
Furthermore the seriously isn’t wished allowing the trivial company owner so that you maintain the the past assets as all right as individual credit score.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Komen Anda

Azhari Bin Abu Manso… on Mengapa tiada jodoh
Alexa on Skynet
ina on 60 PETUA MENCARI JODOH
Honey on 60 PETUA MENCARI JODOH
ina on Tips Mudah Hamil

Kalendar

Disember 2010
M T W T F S S
« Nov   Jan »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Blog Stats

  • 815,759 hits

Shoutbox

Top Clicks

  • Tiada
%d bloggers like this: