bila hatiku berbicara

~TeNtAnGnYa aku~

~AkU SeOrAnG IsTeRi DaN IbU( NuRiMAn Tu NaMa PiNjAm, NaMa BeTuL BIaRLaH RaHsIa), My SoN M HaFiZ. KeRjAyAkU HoMeMaKeR~Aku InI HaNyAlAh HaMbA ALLAH YaNg KeRdIL SeRba KeKuRaNgAn YaNg MeNuMpAnG SeMeNtArA SeBeLuM Di PaNgGiL PuLaNG OlEh ALLAH S.w.t (YaNg SeMpUrNa HaNyAlAh ALLAH s.w.t)

~BerAsAl …Dari NeGeRi Di BaWaH PiMpInAn UlAmAk (AnAk JaTi KeLaNtAn) BeRhIjRaH DeMi MeNcArI ReZeKi Di IbU KoTa LeBih KuRaNg 12 TaHuN. InSyA ALLAH SuAtU HaRi NaNtI JikA Di IzInKaN ALLAH AkaN PuLaNg JuGa Di NeGeRi TuMpAh DaRahkU.

~P eNdIdIkAn??? AlHaMdUlIlAh BoLeH LaH, KaLaU TiDaK MaNa ReTi InTeRnEt NiH?

~PeRwAtAkAn.. KeLaKaR DaN MuDaH MeSrA DeNgAn SeSiApA SaJa, hIdUp BiAr GeMbIrA WaLaUpUn KeKaDaNg BeRdUkA LaRa, MuDaH KaSiHaN BeLaS SeSaMa InSaN TeRuTaMa SeKaLi DenGaN InSaN SeNaSiB DaN OrAnG MiSkIn.

~PeRsAhAbATaN~ TiDaK MeMiLiH AsAlKaN MeReKa SuDi MeNjALiNkAn PeRsAhAtAn DeNgaNkU..

~HoBi AkU MeNuLiS BlOg MeNgEmBaRa DaRi SaTu BlOg Ke SaTu BlOg. Aku SiNgGaH Di BlOg YaNg AkU SuKa, BLoG ReSePi, BlOg PoLiTiK DaN BaNyAk LaGiLaH ~

~WarNa KeGeMaRaN AkU AdAlAH HIjaU, HIjAu TaK KIra HiJau TuA AtaU HiJau MudA AsAlKaN BerWarNA HiJAu, KaLaU BoLeH SemUa BaJuku NaK WaRnA HiJau. TeTaPi WaRna LaInPUn AkU SuKa JugAk KeRaNa SeMuA WaRnA ItU AnUgeRAH ALLAH KePadA HamBANYA TeTaPI WaRnA HiJaU YaNg PaLiNg AkU SuKa,( SeDaP MaTa MeMaNdAnG DaN SaLaH SaTuNYa BaIk UnTuK MaTA). BiLa MaTi KaRaNG WaRnA PuTIh JugAk YaNg MeNJAdi PeMbaLuT TuBuHkU KeLaK~

~ImPiAn.. InGiN MeNuNaIKaN HaJi Ke TaNaH SuCi MeKaH, InGiN MeMbElA AnAk-AnAk YaTiM, InGiN MeNcUrAhKaN KaSiH SaYaNg KePaDa MeReKa. InGiN MeLiHaT AnAkKu YaNg SeOrAnG InI MeNjAdI AnAk SoLeH DaN Al HaFiZ InSyA-ALLAH.

p/s Segala artikel di dalam blog ini, ada yang di copy and paste ke sini dan ada juga di selitkan dengan kisah suka dukaku sebagai insan yang di lahirkan kurang upaya, bukan bertujuan untuk meraih simpati…tetapi demi hobiku dalam menulis blog..itu sahajalah…….


Hati sekarang Pandai Berkata-kata

Hati

Nah,… ambil la benda ni.
Apa ni?
Ini adalah hati. Hati aku.
Hati kau? Hmm..kenapa kau sudi kasi kat aku?
Sebab kau dah jadik sebahagian dari aku. Kau lebih dari seorang kawan.
Terima kasih…..Ianya bererti.
Aku terlalu menghargainya.
Oh ye ke tapi maaf.
Untuk apa?
Sebab, hati tu aku tak beri sepenuhnya. Cuma sebahagian saja…

Maksud kau?
Aku pernah beri hati aku kat orang lain juga.
Dan aku tak pernah beri kesemuanya.
Aku takut aku tiada hati untuk diri aku sendiri.

Mungkin aku takut, hati itu tidak akan dijaga dengan sebaik-baiknya. Ianya bukan seperti barangan lain seperti duit, permata dan sebagainya. Hati ini penuh mistik, ada keajaiban yang tersendiri.

Mistik? Kelakar bunyinya…
Mungkin kelakar. Tapi itu realitinya. Ia juga berubah mengikut rentak hidup engkau. REntak perasaan orang yang aku beri. Jika dia betul-betul ikhlas, hati ini akan indah dan bersinar. Tapi, jika dia mempersia-siakannya, hati ini akan malap. Mungkin akan terus mati untuknya.

Ianya bukan satu benda yang percuma. Hati ini diberi hanya kepada insan yang terpilih sahaja. Insan yang istimewa. Dan kau adalah salah seorang daripada mereka, kerana naluri aku terlalu percayakan kau.

Aku insan terpilih?
Ya, kau yang terpilih.
Hati ini sering bertukar-tukar mengikut perasaan orang yang diberikan. Ianya terlalu sensitif. Tapi ianya cukup kebal dan kental pada musuh aku.
“Musuh”, mungkin terlalu kejam untuk aku memperkatakan perihal mereka ini. Ianya tak berubah-rubah seperti yang terjadi jika hati ini diberi pada orang yang istimewa.

Hati aku hanya tinggal sebahagian sahaja. Ada orang yang tidak pernah memulangkannya, walaupun aku hanya pinjamkan sekejap. Ada yang pulangkan dengan penuh kelukaan. Ada yang sudi berikan sebahagian hatinya pula sebagai ganti. Dan jika kau nak tahu, setiap hati manusia ada nilai yang tersendiri. Setiapnya terlalu mistik!

Cuma satu saja yang kau tak mengerti. Sekali hati itu terluka, kadangkala sukar nak mengubatinya. Adakalanya mengambil masa yang lama untuk itu. Dan bila tiba sesuatu yang tidak diingini, mungkin pemilik hati itu akan menyendiri buat seketika…sehingga hatinya pulih seperti sediakala.

Hati yang diberi ini bukan untuk suka-suka. Ianya lahir atas satu kepercayaan. Dari situ, wujudlah kasih sayang. Jika hilang rasa percaya itu, maka sukarlah untuk hati itu indah kembali…………….

~BiLa HaTiKu BeRbIcArA~Sumbangan ehsan dari temanku allahyahamah Zara dirimu tetap dalam kenanganku al Fatihah~

141 Respons to "~TeNtAnGnYa aku~"

salam akak.. pekabar? tak tau nak drop msg kat mana.. kat sini bleh arr yea.. ehehe..

kat mana2 nak komenpun boleh.sinipun ok………hehehe akak x kisah…..

kak! ayu nak jemput akak masuk chatroom ayu.. jom kak.. lepak2 kat situ plak..

Eh, comelnya icon budak tu..bole pinjam gambar budak tu?…comel sungguh…kalo bole send la ke email saya…:-)

hehehe nak buat apa ek?berkenan ke?

Salam ziarah.. Er, saya tertulis dalam guest book.. Hope you don’t mind it..

salam….tak apa mana2 pun bleh

salam kak,
saya tidak mengenali akak ,boleh kenalkan diri??

salam….kenallah saya melalui tulisan yg tak seberapa ini…syukran kerana sudi singgah ke blog yg tidak seberapa ini…hanyalah insan biasa yg penuh dengan ujian………..

Salam….moga sihat ya

mekasih…alhamdulillah……..

SAlam alaikum, salam Ramadhan dan salam ukhuwwah. Thanx for ur link, n u’ll got reciprocal 😀

Slmt bersahur, slmt puasa, slmt berbuka, slmt belaka, ila lliqo’ insyaAllah, ma’assalamah 🙂

Salam ramadhan…salam aidilfitri…syukran kerana singgah di sini…….

Salam Ukhwah Fillah…
Harap2 sihat sejahtera selalu..

salam ukhuwah alhamdulillah sihat adanya

slm prtemuan kali ke-2…,time kaseh bnyk melabelkan sy sbgai blogroll puan nuriman..,nnti klau2 sy buat blogroll insyaAllah sy mlabelkan ‘NURIMAN’ sbg rkn siber sy…,lg 1 time kaseh lg sbb sudi lawat blog sy yg xsmpurna tu.,harap2 lawat lg ye..,k..slm blog dr sy-…::MyThinkNafsi::…

Salam pertemuan..sy sebenarnya suka melawat dr satu blog ke satu blog..kekadang sy menyapa dan kekadang sy diam aje

Salam pertemuan..sy sebenarnya suka melawat dr satu blog ke satu blog..kekadang sy menyapa dan kekadang sy diam aje

slm mnggu…syukran alaiki liziarah fi isnaini.syukran ats ziarah menziarahi…smoga ia mnjadi satu ikatan ukhuwwah.(”,)

slm mnggu…syukran alaiki liziarah fi isnaini.syukran ats ziarah menziarahi…smoga ia mnjadi satu ikatan ukhuwwah.-syafiex@yahoo.com-(”,)

ya syukran juga buat suadara

salam.Nampaknyer nuriman ni penuh misteri…tertanya-tanya siapa ye yang empunye blog ni?

Salam Eisya..susah nak tulis nama panjang sangat hihihih…….tiada apa yg misterinya saya ni lah yg macam tulis kat blog ni hehehe..insan biasa yg menumpang sementara di bumi Allah sebelum di panggil pulang oleh PENCIPTANYA..terima kasih singgah di blog sy…

salam…ermm boleh ke panggil akak je ni? apapun saya terpesona dengan kata-kata puitis berkenaan HATI ………..saya telah pun copy kata-kata puitis ni….maaf ye…

Salam Nur terima kasih singgah sini..panggil akak aje…kata2 putits tu dari seorang teman yang sudahpun pergi mengadap ILAHI…ambillah kerana akakpun tidak tahu dari mana arwah copy dan kirim ke akak……….

wsalam…terima kasih di atas salam perkenalan yang dihulurkan dan kerana sudi menjengah ke blog saya yg tak seberapa……

tak menjadi masalah…perkara biasa……..

semoga kakak, suami, dan anak berbahagia sentiasa..
cool background..

mekasih ya insyaallah

Salam,
Bicara dan luahan perasaan yang dulunya diluahkan dalam diari dan buku-buku nota, kini boleh diluahkan dalam BLOG.
BLOG membolehkan hati kita berbicara dalam ruang yang amat luas, dapat bertukar pendapat,pengalaman hidup. Teruskan berBLOG.
wASSALAM

Salam Afandi..tetapi luahan itu tidak terlalu peribadi dan ianya boleh di ambil ikhtibar untuk diri kita dan org lain kan? terima kasih singgah sini………

Salam kunjungan buat kak nuriman

salam nuriman

kebetulan nama pena sebijik nama anak saya yang bongsu.
..ya bicara luahan hati jika terlalu peribadi mungkin mendedahkan perkara yang kurang baik. Selamat berBLOG!. Wassalam

oh ya ke? nama tu kekadang org pk nama lelaki kalau bukan di letak cahaya pada pangkal nama itu..nama ustazah anak sy di tadika tu…

salam nizam selamat tahun baru 2008………….

haruskahkah aku….

ermm…. haruskah aku apa princez?

terima kasih kerana sudi memberi komen di dalam blog saya…… jadi..saya balasla
budi saudari dengan memberi komen di sini!!

semoga segala usaha kebaikan mendapat perhatian Allah jua..

wassalam

http://www.alhawa.wordpress.com (induk)

assalamualsikum…

saya baru melihat blog saudari….salam ukhuwah saya hulurkan…
klu tidak keberatan blh bg emil…..

luper pula…klu senang2 send emil saudari di emil saya pun ok jugak….
ni emil saya ummulkhair_90@yahoo.com

assalamu`alaikum… ada banyak persamaan antara kita ~ seorang hamba Allah yang sama2 menumpang, seorang wanita, seorang isteri dan seorang ibu… salam perkenalan dari saya….

Salam ukhuwah Ummul..emel saya sudah sy send ke saudari……salam kenal….

Waalaikumusalam Melati………kita semua hanyalah menumpang sementara di muka bumi ini..moga2 dengan sisa umur yg di berikan ini dapat di gunakan kearah kebaikan………..

al Hawa..comel nama ni saya suka sangat tu…

saya ni kan suka merayau dari satu blog ke satu blog…tu lah jumpa blog anda……..baguslah sebab sy ni suka menonton rancangan mari bertarannum di Tv9…..rupanya susah jugak ek..tp mmg suka sangat melihat gelagat anak2 itu bertarannum…….

Salam Ziarah.. Salam Ukhuwwah Fillah.. “Orang yang melihat sesuatu tanpa fikiran itulah dia buta dalam celik, Kalau dia berfikir tanpa hati mengingati ALLAH dia tersesat”. Doakan Kempimpinan Ulama’ menang PRU12 ini.. Takbir

salam ukhuwah………insyaallah sama2 doakan……….

assalamualaikum.. apa khabar? maaf la tak tau nak buat apa. hari nie tau apa ke masalah yahoo tak leh nak masuk.. huhuhuhu… sedih… semoga sentiasa ceria ngan anak anak dan suami…

waalaikumusalam..khabar baik..alhamdulillah..ya betul yahoo sy pun xleh masuk gak…x yah sedih sok2 elklah tu…

assalamualaikum..harap saya x mengganggu..sekadar menziarahi blog sesama muslim..salam ukhwah…peace..

waalaikumusalam silakan…salam ukhuwah sila datang lagi……..

salam ziarah.. salam ukhuwwah.. (“,)

salam ukhuwah tuan muasafir terima kasih ziarah…

assalamualaikum wbt
kiranya kita seorang dalam ramai, mungkinkah hilangnya kita tak terkesan oleh sesiapa..
tetapi tanpa sedar, akan ada sekurang-kurangnya 5 orang yang akan selalu memikir dan memerhatikan kita..
salam kenal salam ukhwah kak!

waalaikumusalam

terima kasih ke blog akak ya…salam ukhuwah…….

eh eh, jap. nama nuriman tu nama betul ke apa? sama la dgn saya.

noku tu nama tak betui..selalu org keliru panggil sy bro sbb nama tu hihihih…tak apa ek..pada asalnya nick sy ni cahayanuriman…sempena nama ustazah anak sy di tadika..sy suka nama tu…lalau sy pakai nick tu..sori ek kalau sama..lagipun mana ada nama betui dllm blog ni noku..rahsia huhuhu……..

oo..tkde la..just asking..:-)..sbb nama sama je dgn saya..ekekeke..terkejut gk first2 tgk nuriman.wordpress.com, nape lk ada nuriman kt dpn, slalu saya je yg smpt booking..hehe..anyway, nice to meet you..

noku salam kenal ek…sy suka banyak blog namanya lelain hihihi

Salam akak..

Ya Allah, rindunya kat akak.. Add blog akak ilang.. Nie pun jump from blog kak seri (rampaiseri)..

Akak sihat ke? Jaga diri ehh kak.. Sayang dari Ayu..

Salam Ayu, sebenarnya akakpun hilang jejak Ayu..syukurlah kerana Ayu datang ke blog akak ni…akakpun sangat2 rindu Ayu….insyaallah jumpa lagi ya….

berkenal2 pulak die 🙂

salam ridwanto dan akhbar ul haq salam sejahtera…baru kuar warna hijau alahai…talian it lembab ler……….komputerpun habis di godek anakku hehehe…

Aslkum mama hafiz…salam ukhwah….saya ingin sekali bersahabat dgn mama hafiz..saya mmg mncari seseorg yg mampu dijadikn kakak..sahabat..maklum kita hidup didunia ini sentiasa diuji itu dan ini…harapny nanti saya boleh menimba ilmu dr sudut dunia mahupun akhirat…harap juga kak nuriman sudi email sya apa2 ilmu yg baik utk dikongsi bersama….wassalam…

Salam persaudaraan dari Indonesia.

Aku bukan seorang muslim, apakah ini jadi penghalang untuk berkomunikasi ?

Aku sangat tertarik membaca tulisan-tulisan di blog ini, terutama mengenai masalah moral dan rumah tangga.

PS : aku sangat bersimpati terhadap perjuangan rakyat Malaysia meraih kebebasan dan keadilan. Dan aku baru saja memposting artikel “Anwar Ibrahim Bebas Berpolitik, Badawi Panik”

Bagi yang mungkin berminat sila lihat di http://ayomerdeka.wordpress.com/

Salam Reformasi
Robert Manurung, Jakarta, Indonesia

Silakan saudara tidak menjadi masalah…lho andapun ikut perkembangan politik di Malaysia ek? baguslah gitu…salam kenal ya…..

waalaikumusalam mama Ila…

salam silaturahim boleh apalah salahnya..sayapun suka kenal ngan semua org…..insyaallah saya emel mama Ila nanti…wassalam……..

salam akak…leh kan kita berkongsi cerita untuk di selitkan dalam blog kita nie…saya ameer dr pahang….

salam amier…boleh berkongsi cerita utk kebaikan semua tidak jadi masalah bagi akak……..

salam untuk nur.kak mek harap sihat sokmo.hari ni baru ada masa ziarah cyber.

salam untuk mek..aik kita nak panggil kak pun takut kita lak lebih tua dari mek..mekasih lah mek mai kat blog cek ni haaa..rasanya sayapun nak kena wat satu blog ngan nama mek gak lah hehehe….

akak… cayok2 kak.. heheh.. sy baru jer masuk blog akak

sy doakan akak tabah dalam menghadapi cabaran kehidupan nie…

cayok2..

salam nureimiey…..

jemputlah masuk selalu ke blog ni hehehe…mekasih saling doa mendoakan ameennn…..

Assalamualaikum

nak tanya;anak akak belajar tahfiz kat mana? boleh bagi alamat tpt tu.hantar ke email saya ye…

waalaikumuslm…dia belajar kat maahad tahfiz kat shah alam..akak dah hantar emel kat adik..kenai hafiz ka?

salam…
nama sy Nur Alya Adiba Shamsul Azran…
sy nie baru tingkatan 1 (thn depan)
sy nak panggil nuriman ape?
akak ke, mak cik ke (jangan mrhye…)
atau pun ape nak panggil…..

lagi 1…, nuriman bleh ajarkan sy wat blog…
sy teringin sangat nak wat…

salam adik…panggil aje mak cik ke ibu ke…sebab adik muda setahun dari anak mak cik…

nak buat blog tajuk apa?apa2pun mak cik dah hantar emel..insyallah mak cik cuba tolong…setakat yg mak cik tahu……..

salam mak cik….
sy pon x tau lar nak wat tajuk ape….?
bg mak cik kan, sy bleh wat blog ape…?
ha….. sy tau..
sy nak wat blog tentang diri sy bleh x….?

terima kasih….

boleh………… blog bertajuk Nur Alya Adiba Shamsul Azran…memang cun nama adik….upsr dapat berapa?criter lah kat dalam blog tu..dulu ada gak anak mak cik buat blog..dia buat sendiri..pastu dia buat plak myspace…blog dia tu blog kartun….bila dia duk asrama dia tinggal gitu aje tak up date apapun…….

adik bagilah paswood apa….kat emel mak cik ya………..

adik ada emel gmail tak?kalau takde nak tolong buat..

salam mak cik…., sy x ade emel gmail….
sy cume ade friendster dan yahoo je…
emel sy…
nuralyaadibaa96@yahoo.com.my
tp….,
sy x tau emel mak cik ape….
sy malu lar nak ckp keputusan UPSR sy kat mak cik…
nnti sy antar keputusan UPSR sy kat emel mak cik bile mak cik bg emel mak cik lar….

ok, bye2

salam alya..dah dapat emel makcik…

blog alya dah siap..dapat tak emel mak cik..replylah ya……

salam mak cik,
nama sy bkn Nurul Alya…
nama sy Nur Alya…

salam alya..sori le silap ek…

minta tlg bgtau cara mana atau contact untuk berhubung dengan USTAZAH NOR BAHIYAH. email ke, no. tepon ker..what ever cara lah asalkan saya dpt brhubung dgn beliau. terlalu berat masalah yg saya hadapi dn perlukan nasihat dari beliau. TOLONG SAYA!!!!

hai leh emailkan saya tak kesantunan berbhasa di kalang warga sekolah

ahmad_safarman@yahoo.com

hai cpy ajelah …rasanya macam pernah ku kenali nama ini tp di mana ya.

askum………tumpang lalu..saya baca blog nie sbg panduan saya…
thanks….saya byk bc artikel yg ader di blog ni….
saya ni tak smpat buat blog….
salam perkenalan…………

saya mula nampak blog ni biler search lppkn……

k..ringkas jer pgenalan dulu ….

salam ziarah…semoga ukhti berjaya di dunia dan akhirat 🙂

Salam taaruf salam kenal…ya semoga Allah memberkati hidup sahabat2 semua…

salam..
buat akak yg tulis blog nih…
sy ske pd stiap tulisan akak..
maksudnye mendalam..
sy harap dapat berbicara dgn lebih panjang dgn akak..
mgkin sedikit bicara,,,nasihat,,pglaman dapat dkongsi bersama…
harap akak sudi berkawan dgn sy…
mgkin sbgai seorg akak dan adiknyer…
sy tingalkn email sy pd akak…
salam..

Salam Shizuka. Terima kasih kerana sudi menyinggah. blog ini biasa2 saja dik..sekadar untuk mengisi masa sunyi.insyaAllah boleh saja xde masalah dalam menjalinkan persahabatan..Wassalam…

Salam senegeri dari kito untuk semua…

rajin2 la jengok http://www.persada.net

Salam zainuha…dahpun ke blog anda…

Salam,

Kak Nur Iman, apa kata akak perbincangkan/tulis blog : perihal dan kerenah ibu mertua kepada menantu yang kurang disenanginya sehinggalah menantu tersebut berjaya menawan hatinya serta mengatasinya tanpa menderhaka atau bergaduh kepada mertua tersebut.

Tentu menarik, dengar pengalaman2 dan perkara2 positif yang boleh dijadikan panduan, yang negatif dijadikan sempadan kekuatan diri.

Salam Azie..
Erm ok jugak cadangan Azie tu…tp saya tak pandai nak menulis…so kalau Azie ada idenya bolehlah saya up date ke sini…emel saya cahayanuriman@damansara.net

Kalau pengelaman tu banyak…tp tu lah nak cerita tu bimbanglah pulak..

assalamualaikum..salam kenal tuan rumah..menarik gak topik,kalau sudi lawat blog saya k..http//maiyah71-perjalananku.blogspot.com..tima kasih

waalaikumusalam..salam kenal maiyah

Assalamualaikum,

Semoga segalanya sihat-sihat ya..mungkin boleh dibuat pertukaran link dan pendapat. MOga Allah memberkati. 🙂

Waalaikumusalam…

Insya allah boleh saja..salam ukhuwah

ASSALAMUALAIKUM…KAK NURIMAN.saya minat dengan blog akak ni,terutama mengenai artikel bertajuk ‘hati’ hehehe menyentuh perasaan.saya dah copy satu,bolehkan?hemm…kak nuriman boleh ajar cam ne nak wat blog tak?teringin nak punyai blog sendiri…coz saya minat menulis…terutama cerpen…hehehe….mharap akak boleh tolong ya…oh ya…ni pertama kali saya e-mail akak.boleh panggil saya lyanna je…ok bye kak..salam persabahatan.:)

Waalaikumusalam Nulyanna..salam persahabatan…
Boleh saja nak buat blogspot ke blog wrdpress..emel akak cayanuriman@damansara.net

Artikel tentang hati tu ada kenangannya..sebab kawan yang mengirimnya telah kembali kerahmatullah beberapa tahun yg lalu…oleh kerana blog ini bertajuk bila hatiku berbicara..maka ianya berbicara apa saja…

akakpun minat nak belajar menulis cerpen..kalau dulu pernah jugak hantar di majalah..tersiar…ada jugak nak tulis novel..tp sayangya ilmu tak cukup..manuskrip tak di terima…tp rasanya tak berputus asa nak belajar lagi…

saya ada menulis cerpen dan diterima.tajuknya hadirmu membawa sinar.kisah persahabatan n cinta terpendam.seorang pelajar lelaki yg bermasalah disiplin dgn seorang gadis harapan sekolah.persabahatan yg dibina kerana cabaran dan taruhan razif kepada azlan.namun spe sangka persahabatan itu telah mengubah azlan menjadi seorg yg punyai cita2 dan hala tuju.disebalik itu,cinta mula tersulam dalam hati mereka tetapi hati tidak mahu menyatakannya…sehinggalah aliya suraya menyahut panggilan ilahi.tiada sape tahu akan cinta terpendam mereka.namun aliya lah sebab mengapa azlan berubah dan berjaya dalam hdp.kerana cita2 aliya dan kerana kisah ketabahan aliya mengharungi jalan kehidupannya yg tiada sape tahu keperitannya..k tu jelah nanti ada masa saya tulis lagi ya kak.salam…

SALAM…KAK BOLEH SAYA MINTA PENDAPAT AKAK DAN KAWAN2 YG DIATAS TU TENTANG CINTA?HEHEHE TERINGIN NAK TAU TENTANG CINTA YG MENDAPAT KEREDHAAN ALLAH SSWT.CINTA TU CINTA BUKAN?

SALAM…KAK BOLEH SAYA MINTA PENDAPAT AKAK DAN KAWAN2 YG DIATAS TU TENTANG CINTA?HEHEHE TERINGIN NAK TAU TENTANG CINTA YG MENDAPAT KEREDHAAN ALLAH SSWT.CINTA TU INDAH BUKAN?

Salam Nurlyana..wah pandainya nurlyanna tulis cerpen boleh belajar. Bab cinta tak berapa retilah pulak nak komen. Baca novel ayat2 cinta dan atas sejadah cinta dari Habiburahman lah kot.

Cinta kepada Allah, kepada suami, kepada ibu bapa, kepada anak2..cinta yang suci lahirnya dari hati yang suci..bercinta demi mengharapkan keredhaan Allah s.w.t. Cinta sejati lahirnya dari hati bukan kerana cinta nafsu…maaflah ya tak tau nak komen bab ni…

hai…kak…he3 xdalah pandai sangat menulis biasa2 je..tu semua berkat tunjuk ajar cikgu2 BM saya.tanpa mereka saya takkan pandai menulis sebegini.hanya tuhan dapat membalas jasa mereka.hmmm…cinta…saya tak pernah pun bercinta.entahlah.pelik dgn hati saya ni.sukar untuk mengerti sama ada itu cinta atau sekadar suka dan selesa.hmmm…takut! jika terima nanti manalah tahu jika saya bkn ditakdirkan untuk dia dan suatu hari nanti terpaksa kecewakan hatinya.Hati seorang sahabat.tak sanggup saya melukakan hatinya.tapi saya selau mengingatinya? itu tandanya cinta ke?mcm mana kita nak tau yg kita cintakan seseorang tu?dia telah menunggu saya begitu lama,sehingga satu ketika dulu dia penah menuduh saya keras hati ibarat simen tapak perhimpunan sekolah saya.ha3 saya hanya mampu ketawa…takpelah jika akak tdk dpt menjawapnya..saya sekadar meluahkan kebingungan saya..:) salam…

askum..
salam ramadan..harap kak sihat hendaknya.perkenalkan diri saya suri.saya berminat angat dengan artikel blog kakak ni.boleh saya pastekan untuk dimasukkan dalam blog saya??

Waalaikumusalam suri..salam ramadhan..silakan suri ..selamat berkenalan….mana blg suri?

salam.

saya tertarik bila tengok blog kakak. banyak perkara yang saya dapat. kali pertama bertemu pada ruangan blog peminat ustaz azhar idrus. selamat berkarya.

Salam kelbali..terima kasih sy memang suka ceramah ustaz Azhar

Salam,

Kak Nuriman apa khabar..???Semuga sentiasa dilindungi Allah swt..
Rindu rasanya tak ikuti perkembangan di blog ini.. Lama rasanya saya tak masuk sini…

Pagi ni….tiba2 saya rasa sedih dan tak henti2 menangis….saya pun tak tahu kenapa saya sedih sangat…yang pasti saya sedih…bila disekeliling saya ada 5 orang yang bakal melahirkan bayi mereka dalam masa terdekat ni….dan 1 orang lagi telah mengandung 2 bulan setelah 4 tahun berkahwin….

Saya cuba sorok2 rasa sedih ni tapi…airmata ni tak boleh berhenti….sedih sungguh…

Apa2 pun tahniah pada mereka….Allah itu maha kuasa…

Salam Azie alhamdulillah akak sihat je..Azie apa khabar? Dah lama Azie xdatang sini ya..rindu gak kekawan..alya..rossapun dah lama menyepi..Aqiera, aylum dll…

Erm sabar ya Azie…akakpun tak tau nak kata apa cuma sempena bulan yg mulia ini banyakkan amal dan berdoa. Kekayaan dan harta benda semuanya milik Allah, zuriat jugak milik Allah, pinjaman dari Allah untuk sementara buat kita…Mungkin hari ini kita menangis tetapi mungkin esok lusa kita bergembira meraikan hari bahagia menjadi ibu bapa. Bersabarlah kekawan.

Biar bagaimana usahapun kita kalau Tuan Empunya Dunia tidak mahu memberinya lagi bersabarlah kerana hanya DIA sahajalah yang Maha mengetahu(maaf ayat sama je).

salam.

kak, saya nak link kan blog kakak pada blog saya. saya nak minta izin ni?. bagi kebenaran ke?.

blog kakak sangat hebat.

Salam wan..silakan..nanti akak link blg wan jugak ya..alahai manalah hebatnya..biasa2 je xsehebat blg org lain..bahasa kitapun biasa2 je bahasa pasar..pastu pakai main cpy2 je..apa2pun mekasihlah wan datang sini…

salam

syukran kathiran laki ‘alat tiba’ati blog http://www.wanmdnoor.blogspot.com

Salam,

Selamat Hari Raya …Maaf Zahir Batin…

Kak Nuriman apa khabar…tentu sebuk dengan ramai tetamu bertandang kerumah…

Saya nak share kepada kekawan semua, antara kaedah2 lain untuk hamil (sambil2 usaha)…tapi..terpulanglah kepada kawan2 yang berminat atau sebaliknya…

Apa kata kita cuba kaedah Tabib Cina..saya baru nak jumpa mereka Selasa esok….saya rasa cara ni tak bertentangan dengan agama sebab mereka guna seperti kaedah akupuntur….tapi sebelum tu..mereka juga tengok lidah…mata…samada kita punya angin berlebihan dlm badan, perjalanan darah yang tak betul dan sebagainya….

Baru2 ni saya balik kampung….ada dua pasangan yang dah mengandung..atas usaha kaedah ini….kita hanya berusaha ..ALLAH menentukannya…Insya-Allah.

Bya…sampai jumpa lagi…selamat mncuba…semuga kita semua berjaya….

Salam Azie alhamdulillah akak sihat je..camne raya tentu sonokkan..akak biasa2 je..cam tak rayapun ada ..apa2pun harap semuanya hepi lah ya…..

salam… byk sgt info kat sini. saya juga menaruh harapan yg tinggi lepas keguguran bulan 4 yg lalu.. semoga nasihat yg berguna mengubat hati yg kecewa…

Sila ke enty doa dan amalan untuk mendapatkan zuriat banyak komen2 dr kekawan semua..sabarlah ya..mungkin belum rezeki.insya Allah lepas ni mungkin dapat lagi. Tengok Erra Fazira tu lepas je gugur terus lekat…..

sy perlukn seseorg utk dengar isi hati sy..
sy harap awk blh tolong sy..

wanis.
wanis_04@yahoo.com

insya allah saya emel wanis nanti..

manusia perlukan kasih syg utk hidup…. tnpa kasih syg manusia akan merase drinye shje yg ganjil…

salam akk..
masih ingt sy x??
huhu..

salam alya…insya allah ingat…

salam…
kak nuriman…
naper lame x dgar brite?

Assalamualaikum…..Jom tukar link….

http://mran3238.wordpress.com

salam ukhwah

waalaikumusalam….salam ukhuwah….silakan….

salam awwa,

kak meen sini. lama tak dengar cerita awwa. bukan salah awwa pun, kak meen sendiri kalut dgn mcm2 benda. itulah kita…

apa pun, biarlah kita sibuk dgn benda2 yg berguna, kerana fitnah masa lapang itu terlalu bahaya… betul tak awwa?

best penulisan ” tentangnya aku”..santai,bahasanya indah…suka sangat,apa kata nuriman bagi tips,saya teruja dengan gaya penulisan nuriman

saya ni tak reti nak menulis neroli…setakat cerita biasa2 je boleh la…dulu memang minat nak menulis..dah hantar manuskrip kat NB..tp xde rezeki sy manuskrip tu di tong sampahkan….agaknya…tak apalah mungkin sy kena banyak belajar..ramai yg suruh sy menulis tp entahlah sejak akhir2 ni sy lebih minat berkebun hehehe….

jgn macam tu,sayang bakat yg ada,apa kata mula dgn cerpen pendek,utk tatapan kawan2 blog nie pun ok gak

baru malam ini saya tergerak hati membuka ruangan tentengnya aku,difikir blog dr, Fazilah ,tapi bila masuk baru ketahui,ada insan yg begitu puitis tetapi santai bahasanya,memang menarik,moga byk lagi yg boleh saya baca. memang berbakat sebagai penulis novel…
p/s.tak mahu cuba menulis

kalau dulu b log ni tempat luahan hati sy…tp sekrang ni sy cuma copy artikel2 je..mekasih la kerana selalu beri komen yg bernas utk di kongsikan bersama…saya syg sgt blog ni..dan suka kenal ngan semua orang…kalau ada facebook add saya di emel ni kak_awwa@fastmail.fm

Cukuplah Tuhan bagiku Allah Maha agung Tiada Tuhan di dalam hatiku kecuali Allah Cahaya Muhammad Pesuruh Allah… Tiada Tuhan melainkan Allah… indah sungguh maksudnya… menitis air mata..luruh hati menghayatinya ……….

salam..
akak asmah nak tanya.. sebelom blog wordpress ni akak ade buat blog kat “tblog” x.. tp dah lama tahun 2004-2005. terjumpa blog tu ms jalan2..ade jgk copy article kat ctu. kalu tu blog akak, asmah mintak izin copy article. dh lama cr tuannya.. kalu betul akak, Alhamdulillah harap2 akak la tuannya yg asmah cari tu..

asmah mohon nak wat link kat blog asmah yer..

mekasih..

salam…klu itu akak …akak izinkan…blog ni pun rasanya dah lama..akakpun dah lupa…

salam kak nuriman.
abgreds jalan2 dan jumpa blog akak ni. actually dah jumpa beberapa blog yg pakai template yg sama. tapi abgreds mulakan ziarah akak dahulu. moga terus suksess dan dapat terus sebarkan kebaikan dalam dunia siber ini…

salam hati…

Thank you for another wonderful post. Where else could anybody get that
kind of information in such an ideal way of writing?
I’ve a presentation next week, and I’m on the search for such info.

no komen

Tinggalkan komen

Kalendar

Mei 2024
I S R K J S A
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Blog Stats

  • 913,676 hits

Shoutbox

Top Clicks

  • Tiada