bila hatiku berbicara

AkU PaNiK

Posted on: Jun 23, 2007

Aku menyepi bukan kerana merajuk atau apa. Tapi tahu-tahu sajalah ada saja keadaan yang tidak mengizinkan aku untuk mengadap PC. Sejak akhir-akhir ini aku suka membaca novel-novel lama yang ada dalam simpananku. Tak kiralah setebal mana aku akan baca……..ianya dapat memberi keseronokan buatku….

Saja laaa aku nak cerita…….taklah menarik sangat…….. semalam(kelmarin)….anakku dah siap-siap nak pergi sekolah……dia suruh aku goreng fishball celup tepung goreng ayam…….itu memang kesukaan dia..

aku letak kuali yang paling kecil sekali di atas dapur gas…….akupun duk siapkan celup fishball dalam telur…………tapi belum sempat aku buat apa-apa api dah menyambar kuali………aku panik bukan kerana aku takut api masuk dalam kuali…….tapi aku takut kerana ianya dekat dengan tong gas……tanpa berpk panjang aku tutup dapur dan aku tempis kuat kuali tu dengan tangan…..tanpa aku berpk samada minyak tu terkena aku atau tidak. Tapi alhamdulillah agaknya kuali tu tak terlalu panas tanganku tak melecur…..Hafiz yang keluar dalam bilik air ternampak bayangan api di pintu dapir..dia bertanya api apa tu? Alhamdulillah agaknya minyak tu tak banyak api tu terpadam dengan sendiri. Aku tak dapat bayangkan andai api dalam kuali tu menyambar balang gas???? apa nak jadi dengan rumah nie?? tau-tau sajalah aku ni memanglah rumah sentiasa berkunci…….bayangkanlah kalau jadi apa-apa aku tak ingat kat mana aku letak kunci? Kalau dah panik semuanya tak ingat. Alahhhh…biasalah orang jual nasi goreng tu api masuk dalam kuali hihihih…..tapi aku panik sebab dekat dengan balang gas. Bayangkanlah kalau api tak padam apa aku nak buat?

https://i0.wp.com/www.nist.gov/public_affairs/images/05BFRL002_FireWhirl_HR.jpg

~api bila kecil kawan…tapi bila besar jadi lawan~

3 Respons to "AkU PaNiK"

salam kak. epel sdg sibuk kursus PTK..doakan epel berjaya ye!!
alhamdulillah akak takde apa2..waktu situasi mcm tu kita takleh panikkan…huhuhu…tp kalau dah nampak api mana leh tak panik ye tak…moga Allah pelihara kita semua…ameen

safety tu penting..lain kali checkla dulu ye..

yer epel zuriaf teima kasih………insyaallah moga tak berulang lagi..wat epel selamat berkursus windunyer hihihihhi

Tinggalkan komen

Kalendar

Jun 2007
I S R K J S A
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Blog Stats

  • 913,677 hits

Shoutbox

Top Clicks

  • Tiada