bila hatiku berbicara

60 PETUA MENCARI JODOH

Posted on: Julai 26, 2009

http://www.malaysiamaya.com/

1. Semua orang Ada jodoh atau pasangan yang
menanti Dan biasanya ianya
Berada tidak jauh dari anda. Jarang orang
bertemu dengan jodoh yang berada jauh darinya.

2. Jodoh itu ketentuan Allah Dan Kita wajib
berusaha. Doa, usaha yang
Betul Dan bersungguh-sungguh disertai dengan
tawakkal, insyallah akan
Menemukan anda dengan pasangan anda.

3. Ramai orang masih belum bertemu jodoh
kerana mudah patah semangat.
Teruskan usaha sehingga anda bertemu jodoh.

4. Seimbangkan hidup anda dengan sempurna
agar diri anda jadi seperti
?magnet? Yang menarik bakal pasangan anda
kepada anda.

5. Daya tarikan yang sebenar berpusat di hati
yang murni. Berusahalah
Untuk mencuci hati anda daripada semua
perasaan yang negatif terhadap semua
Orang di dunia ini.

6. Agar mudah orang sayang, cuci hati dengan
jaga ibadah, solat
Taubat, beristighfar, baca Al-Quran, maafkan
orang lain, meminta maaf,
Bersedekah Dan berfikiran positif.

7. Sayangi semua orang di sekitar anda Dan
anda akan menarik sayang
Terhadap anda. Jika anda membenci orang,
ditakuti bakal pasangan anda
Akan membenci anda.

8. Orang yang sedang mencari pasangan harus
sentiasa bersedia untuk
Bertemu dengan pasangannya pada bila-bila
masa. Justeru, Kita perlu sentiasa
Dalam keadaan yang paling menarik setiap
masa. Tanggapan pertama adalah yang
Terpenting.

9. Untuk lelaki, tarikan pertama ialah
pakaiannya. Untuk perempuan,
Wajah Dan bentuk badan menjadi tarikan
pertama. Sediakan diri untuk menawan
Bakal pasangan anda.

10. Buka hati Dan minda anda untuk menerima
cinta. Cinta boleh
Berputik pada bila-bila masa. Cinta mudah
datang kepada mereka yang sentiasa
Bersedia untuk menerima cinta.

11. Cinta datang melalui Mata lalu turun ke hati.
Justeru, perhebatkan
Hubungan Mata secara memandang bakal
pasangan dengan penuh kasih
Sayang.

12. Kita boleh berkomunikasi melalui fikiran.
Hantarlah kasih sayang
Dan hasrat murni anda terhadap pasangan
dengan gelombang fikiran ini
Secara berterusan hingga berjaya.

13. Ramai yang terlepas peluang Dan patah hati
sebab lewat menyatakan
Hasrat kepada bakal pasangan. Perkara yang
baik disegerakan (iaitu
Menyatakan perasaan anda kepada bakal
pasangan).

14. Tidak salah untuk orang perempuan
memulakan usaha untuk
Berkenalan. Orang lelaki akan sentiasa
merasakan mereka yang memulakan perkenalan
Walaupun sebenarnya orang perempuan yang
mulakan.

15. Berkomunikasi dengan mesra Dan
bersemangat menggunakan lidah,
Mata, hati Dan bahasa badan. Elakkan
bercakap sambil lewa atau kurang sopan
Terhadap bakal pasangan.

16. Berbual dengan pasangan mengenai apa
yang dia suka. Beri tumpuan
Kepada minat Dan perasaannya. Elakkan sibuk
memberi tumpuan kepada diri
Sendiri.

17. Layan bakal pasangan dengan mesra seperti
kawan lama walaupun baru
Berkenalan. Bentuk suasana keintiman dengan
segera agar bakal pasangan
Rasa selesa.

18. Makin mudah Kita menceritakan hal peribadi
yang munasabah kepada
Bakal pasangan, semakin mudah dia
menceritakan hal dirinya kepada Kita.

19. Berdoa Dan latih diri agar Kita pandai
mendampingi orang lain Dan
Seronok untuk didampingi oleh orang lain. Buang
perangai yang
Menyebabkan orang benci kepada Kita.

20. Beri sayang untuk mendapat sayang. Orang
yang masih Ada perasaan
Benci terhadap sebarang orang boleh
menyebabkan bakal pasangan benci atau
Tidak tertarik kepada Kita. Justeru buang
semua benci.

21. Untuk wanita, jangan jual Mahal terhadap
bakal pasangan. Tetapi,
Nyatakan dengan hikmah kepadanya yang anda
amat sukar untuk berkenalan
Dengan lelaki lain.

22. Kebanyakan lelaki mudah tertarik kepada
perempuan yang simple,
Tidak materialistik, mudah berterima kasih Dan
redha dengan setiap pemberian
Lelaki tersebut.

23. Orang perempuan mudah tertarik kepada
lelaki yang memberi
Perhatian, penghargaan Dan penghormatan
kepada mereka. Justeru, orang lelaki
Janganlah terlalu jimat atau kedekut.

24. Orang lelaki perlu belajar mengenal kerenah
orang perempuan.
Perasaan, pemikiran, kehendak, keperluan,
kesukaan Dan kebenciannya.

25. Elakkan memberi tumpuan kepada
kelemahan Dan kesilapan kecil yang
Ada pada bakal pasangan. Jangan sesekali
mengutuk atau memalukan bakal
Pasangan.

26. Senyuman ikhlas, wajah yang menawan Dan
bahasa badan yang penuh
Kemesraan akan menambat lelaki terhadap
wanita.

27. Orang mudah tertawan kepada bakal
pasangan yang Ada persamaan Dan
Ada perbezaan sifat, tindakan Dan minat.
Terlalu banyak persamaan
Membosankan. Banyak sangat perbezaan
menyesakkan.

28. Orang mudah tertarik kepada bakal
pasangan yang Ada sikap Dan
Sifat yang saling mengimbangi Dan
melengkapkan sikap Dan sifatnya.

29. Walaupun belum kenal rapat dengan bakal
pasangan, nyatakan yang
Anda sering merasa atau berfikir seperti yang
dia rasa atau fikir.
Keserasian adalah tarikan.

30. Perempuan membentuk hubungan dengan
berbual Dan bercakap. Lelaki
Bentuk hubungan dengan melakukan sesuatu
kegiatan secara bersama.

31. Orang mudah tertawan kepada bakal
pasangan yang mempunyai
Persamaan daripada berbagai segi seperti
kefahaman politik, aktiviti keagamaan,
Sikap terhadap harta, Wang Dan hobi.

32. Dua orang yang amat banyak perbezaan
boleh serasi antara satu sama
Lain jika mempunyai satu atau dua persamaan
yang mendalam seperti suka
Kepada kucing, suka melancong atau suka
ramai anak.

33. Tindakan yang serentak akan menarik bakal
pasangan terhadap anda.
Contohnya, serentak berpaling, serentak angkat
gelas, serentak
berdiri, serentak nak ke tandas.

34. Tawan hati bakal pasangan dengan
pamerkan emosi yang sama terhadap
sesuatu kejadian atau peristiwa ? sama-sama
gembira, sedih,
terperanjat, benci, simpati dan sebagainya.

35. Dua insan mudah serasi jika mempunyai
pentafsiran yang sama
mengenai hubungan ? tahap keakraban,
kebebasan, kebergantungan, pemberian,
pengorbanan dan sebagainya.

36. Kenalpasti ciri-ciri yang disukai oleh bakal
pasangan anda. Bentuk
ciri-ciri yang disukai oleh bakal pasangan anda.
Bentuk ciri-ciri ini
dalam diri anda dan pamerkan kepadanya yang
anda mempunyai ciri-ciri
tersebut.

37. Semua orang mencari cinta sejati tanpa
syarat. Bakal pasangan anda
akan tertarik kepada anda jika anda
mengasihinya bukan kerana wajah, harta,
keturunan atau glamornya.

38. Bakal pasangan akan tertawan kepada anda
jika anda dapat bantu
mengukuhkan imej dirinya, rangsang
semangatnya dan pupuk keyakinan
dirinya.

39. Keikhlasan amat penting dalam memuji atau
memotivasi bakal
pasangan. Jika kita didapati bohong, dia akan
terus menjauhkan diri daripada
kita.

40. Pujian yang berhikmah dan ikhlas bertindak
sebagai magnet yang
menarik anda kepada bakal pasangan. Pujian
daripada kawan baru lebih bermakna
dan berkesan berbanding pujian daripada kawan
lama.

41. Ulang sebut perkataan, ayat atau slogan
yang digemari bakal
pasangan anda. Ini menyebabkan dia rasa
istimewa dan dihargai dan akan tertawan
kepada anda.

42. Kenalpasti keistimewaan bakal pasangan
anda yang orang lain tidak
nampak. Sampaikan kehebatan ini dengan
bersemangat dan dia akan mudah
tertawan kepada anda.

43. Untuk bakal pasangan yang popular dan
sering dipuji , cari pujian
yang original untuk menambat hatinya. Untuk
orang yang tidak popular,
sebarang pujian amat dialukan dan dihargai.

44. Beri penghargaan serta merta kepada setiap
pencapaian atau
kejayaan bakal pasangan. Ini membelai dan
melembutkan hatinya terhadap anda.

45. Jika bakal pasangan memuji anda, pamerkan
keseronokan anda dengan
senyuman dan ucapan terima kasih dan
bersyukur. Dia akan rasa
dihargai.

46. Cari keunikan, kelucuan atau ?kegilaan? bakal
pasangan anda.
Nyatakan yang anda suka kepadanya sebab
keunikan tersebut. Ini buat dia rasa
istimewa.

47. Ramai pasangan sengsara bila isteri terlalu
cantik atau suami
terlalu handsome. Justeru, cari bakal pasangan
yang setara dan sepadan dengan
kita.

48. Orang yang merasa dirinya hodoh sukar
untuk mendapat pasangan.
Carilah kecantikan yang ada pada anda dan
bentuk keyakinan diri. Hati yang
suci dan keyakinan yang tinggi menyerlahkan
kecantikan anda.

49. Wanita mudah tertawan kepada lelaki yang
gentleman ? bersopan
santun, suka membantu, menghormati wanita,
berani dan yakin diri.

50. Untuk jadi lebih menawan, berterusan
belajar, perbaiki perangai
dan peribadi, baiki kemahiran komunikasi,
murnikan hati, pemaaf dan
sentiasa bersangka baik.

51. Lelaki harus mempamerkan sifat
kelelakiannya di samping memasukkan
sifat perempuan dalam dirinya seperti lebih
prihatin, memahami emosi ,
timbang rasa, dan gunakan gerak batin.

52. Perempuan harus mempamerkan sifat
kewanitaan disamping menghayati
sifat lelaki seperti minat dalam politik, sukan,
memancing, dan aktiviti
macho yang lain. Bertindak bijak tapi, jangan
terlalu bijak.

53. Untuk menambat hati wanita, kerap
bertanya tentang perasaannya,
aktiviti yang dijalankannya, kegemarannya,
kebenciannya atau sebarang
perkara yang berkaitan dengan emosi.

54. Sebelum benar-benar rapat, orang
perempuan harus elakkan diri dari
bertanya bakal pasangan mengenai perasaannya
mengenai sesuatu perkara,
peristiwa atau situasi.

55. Orang lelaki amat pantang bila bakal
pasangan menempelak atau
menunjukkan kesilapan atau kebodohan lelaki
tersebut. Ini cara terbaik
memutuskan hubungan.

56. Orang perempuan mudah tertawan kepada
lelaki yang boleh mengaku
salah, meminta maaf, meminta bantuan, bertolak
ansur, pandai mendengar,
bersabar dan lemah lembut terhadap wanita.

57. Bila bercakap dengan lelaki, orang
perempuan harus fokus kepada
fakta dan sampaikan secara ringkas. Penjelasan
yang berjela-jela dan
memasukkan unsur perasaan akan membunuh
minat lelaki terhadapnya.

58. Jika orang perempuan marah, pujuklah
dengan kasih sayang. Tanya
kenapa dia marah, dengari dengan teliti dan
jangan komen atau cuba beri
nasihat. Orang perempuan mudah sayang pada
lelaki yang pandai mendengar dan
sensitif kepada perasaannya.

59. Jika lelaki marah, jangan sibuk nak tanya
kenapa dia marah.
Pamerkan kasih sayang dan bentuk suasana
yang tenang. Doakan dia dan beri masa Untukdia
merawat dirinya sendiri.

60. Fahami bahawa orang lelaki bercakap secara
terus terang, ringkas Dan objektif. Orang
perempuan sering bercakap secara berlapik,
terperinci Dan Banyak yang tersirat.

ADA banyak perkara yang perlu anda pertimbangkan dalam hubungan anda sebagai pasangan kekasih kerana ia akan mempengaruhi masa depan kehidupan anda bersama.

Perkahwinan bukan sekadar berpandukan kepada cinta semata-mata. Jika cinta yang dijadikan asas, besar kemungkinan perkahwinan yang didirikan berhadapan dengan pelbagai masalah.

Pandangan keluarga, perancangan masa depan, persamaan dan perbezaan antara anda dan teman perlu dibincangkan bersama sebelum anda mencapai kata sepakat untuk mendirikan rumah tangga.

Bak kata orang, perkahwinan bukan sekadar anda dan pasangan, sebaliknya ia membabitkan banyak pihak dan isu. Ketika bercinta semuanya indah, tetapi apabila sudah melangkah ke alam perkahwinan barulah tampak kepincangan masing-masing.

Tanpa perbincangan, anda akan mengalami pelbagai masalah kelak, justeru tetapkan hala tuju anda dan pasangan sebelum mengambil langkah lebih serius. Persoalan berikut mungkin boleh dijadikan pertimbangan.

Pengalaman ketika kecil ketika bersama keluarga.

Apakah pengalaman duka masa kanak-kanak akan menjejaskan perkahwinan anda?

Kasih sayang daripada ibu bapa.

Apakah ibu bapa anda mesra, mengambil berat dan penyayang atau adakah mereka sering berselisih faham?

Latar belakang agama.

Adakah anda seorang yang beriman dan bertakwa?

Pendidikan.

Apakah anda dan pasangan memiliki taraf pendidikan yang sama? Apakah anda berasa tergugat jika pasangan anda memiliki taraf pendidikan yang lebih tinggi? Apakah anda bercita-cita untuk melanjutkan pelajaran?

Latar belakang budaya dan sosioekonomi.

Bandingkan latar belakang masing-masing – lebih besar perbezaan antaranya maka lebih besarlah kemungkinan wujudnya masalah berkaitan adat resam, kehidupan berkeluarga, harapan tradisi dan sebagainya.

Kepintaran.

Apakah anda lebih pintar daripada pasangan anda atau sebaliknya? Apakah ini mungkin mencetuskan rasa iri hati?

Hubungan dengan mentua.

Apakah pandangan saudara mara anda mengenai calon pilihan anda dan bagaimana hubungan anda dengan mentua?

Sikap dari segi kewangan.

Apakah anda akan berbincang mengenai cara menguruskan kewangan selepas berkahwin?

Bilangan anak.

Apakah anda dan pasangan bercanggah pendapat mengenai bilangan anak dan perancangan keluarga? Apakah anda berbincang mengenai tanggungjawab sebagai ibu bapa dan cara membesarkan anak?

Masalah seksual.

Apakah perasaan anda dan pasangan terhadap kemampuan seksual masing-masing? Anda berdua patut menjalani pemeriksaan fizikal dan khidmat kaunseling bagi memastikan tiada masalah seksual.

Pemilih tempat tinggal.

Di manakah anda berdua akan tinggal selepas berkahwin – di rumah sendiri atau mentua. Jika memilih untuk tinggal di rumah mentua dapatkah anda menyesuaikan diri dengan mereka?

Anda Bersedia Untuk Menjadi Ibu Bapa?

Dalam perkahwinan, pasangan biasanya akan merancang untuk mempunyai anak. Perkara ini wajar dibincangkan ketika anda merancang untuk berkahwin. Ada banyak persoalan yang perlu dijawab terlebih dulu. Adakah anda benar-benar mahukan anak? Berapa ramai? Bila? Anda dan pasangan wajar membincangkan tahap persediaan untuk melaksanakan tanggungjawab sebagai ibu bapa, juga sama ada anak akan melengkapi kehidupan berkeluarga serta beban kewangan yang bakal dihadapi.

About these ads

143 Respons to "60 PETUA MENCARI JODOH"

banyak nya tips hehe

hehehe boleh simpan untuk anak cucu nanti

Salam…Sgt berguna untuk pasangan yang dlm percintaan. Mcmana dgn jodoh ke2…he..he..he.

Salam…jodoh kedua? kena tanya orang yg berpengelaman hehehe..manalah tahu kalau ada pembaca yg sudi berkongsi pengelaman…

as,kum jom kita kongsi sama2

nk kongsi doa cpt jodoh.. dr ustazah bahiyah..
1. surah yusuf ayat 4 (dikenali sebagai ayat pengasih)
2. surah al ambia ayat 89
3. surah al qasas ayat 24
( klu blh bc terjemahannya sekali)
lain2 termasuk:
puasa pd hari lahir, ayat 1000 dinar dan solat sunat istiqarah

terima kasih ats perkongsian doa di atas. moga saya akan dipertemukan dengan insan yang penyayang dan bertanggungjawab , insyaallah.

terima kasih atas perkongsian doa2 itu ya..

Subhanallah…terima Kasih atas tips Dan perkongsian ilmu anda….syukur alhamdulillah

Betul ke semua nie

insya Allah dapat kita pelajari tips2 ni…

huhuhuhu..

erm…itukan namanya petua…so kita ikutlah mana yg bolh kita ambil iktibar…

assaamualaikum buat semua teman2 blog nuriman…

jarang2 sekali kak dapat log in ke blog ni..
tapi, bila sesekali dapat, ingin kak kongsi sesuatu yang mampu membantu sesetengah masaalah yang dihadapi teman2 di blog nuriman yang penuh berkat ini…amin.

petua jodoh tu boleh kita amalkan caranya…TAPI..psti ada di antara teman2 yang punya masaalah besar daam menemukan jodoh..TERUTAMANYA…bila ditakdirkan seseorang itu terjena ILMU PELALAU…bil terkena sebegini, setiap perancangan utk mendirikan rumah tangga sering terkandas di pertengahan jalan…

cuba pastikan…apakah tanda2 berikut ada pad diri anda:

Tanda Semasa Jaga
1 Nampak makhluk halus
2 Terasa macam diperhati
3 Dengar bisikan / suara
4 Nampak lintasan
5 Dengar nafas
6 Sudah tahu perkara yang akan berlaku
7 Ada pergerakan dalam badan
8 Rasa orang tak suka
9 Bercakap sendirian
10 Penyakit yang doktor tak tahu sebab
11 Suka menyendiri & malas
12 Cepat marah
13 Kesan lebam terutama bangun pagi
14 Sakit kepala / anggota tertentu
15 Sakit berulang pada waktu yg sama
16 Ada masa tak suka pasangan
17 Tiada tumpuan
18 Tubuh gementar / berdebar
19 Pelupa
20 Terhalang untuk solat & zikir
21 Berlaku perubahan diri / sikap
22 Selalu mengelak untuk dirawat

Tanda Semasa Tidur
1 Susah tidur / kerap terjaga
2 Bercakap / berjalan / pindah tempat
3 Kacip gigi
4 Mimpi binatang
5 Mimpi naik tempat tinggi
6 Mimpi jatuh dari tempat tinggi
7 Mimpi Lemas
8 Mimpi lelaki / perempuan / bersama
9 Mimpi kanak-kanak
10 Mimpi kerabat yang telah meninggal
11 Mimpi perkara yang akan berlaku
12 Mimpi seram
13 Mimpi berada di kubur / tempat kotor
14 Mimpi melihat makhluk pelik
15 Mimpi banjir / air darah
16 Mimpi perjalanan yang tak sampai2
17 Mimpi kampung lama

jangan biarkan segala tanda2 di atas berada dalam jangka waktu yang terlalu lama …

INSYAALLAH, anda akan dibantu…
sila emelkan masaalah dik ke:

raihanberkat@gmail.com
subjek: masaalah jodoh/blog nuriman

PERCAYALAH PADA JANJI ALLAH…KUN FAYAKUUN…JADI, MAKA JADILAH…

MUGA DIPERMUDAHKAN SEGALA URUSAN…AMIN

Salam,

Saya amat tertarik dengan senarai yang telah diberikan. Kerana lebih daripada 50% daripada senarai tersebut ada pada diri saya.
Ia sentiasa berlaku dan telah berlaku hampir sepanjang hidup saya.

Masalah saya ialah tiada jodoh sampai sekarang. Saya sudah ditinggalkan oleh 3 orang lelaki, mereka semua sudah berumah tangga selepas putus dengan saya.

Hati saya amat kecewa, sekarang saya rasa terdesak sangat untuk kahwin dengan sesiapa sahaja semata-mata kerana mahu melihat hati ibu bapa saya gembira. Mereka terlalu inginkan cucu. Tapi saya malu untuk mengaku depan mereka.

entahlah hati saya terasa ringan untuk menghantar email ini.

salam dik saidah…

dengan izin Allah, kak terbaca masaalah dik hari ni…

semuga ini menjadi titik tolak perubahan dalam hidup dik..insyaAllah…

segalanya xmustahil…
dugaan hidup tetap ada di mana-mana…
yang pasti..kita mampu menanggungnya…

utk masaalah dik, sila emel kak,k..

klu cam2 kwn la ngan sy….mw ka?ni no pon sy 019-8306156

assalamualaikum dan buat semua member yang mengalami masaalah perjodohan…

sebagai ikhtiarnya, sila emel kak dan nyatakan :
nama penuh
nama ibu
umur:
HP:
NEGERI:
sekeping gambar pasport

INSYAALLAH, ikhtiar berlandaskan ISLAM dan tiada unsur syirik.

emel: raihanberkat@yahoo.com
subjek: IKHTIAR JODOH

IKHLASKAN DIRI utk rawatan dan akan kelihatan hasilnya dalam masa terdekat…dengan izin Allah..

erm….betul tu…saya setuju ini semua…. saya juga dengan hati yg ikhlas dgn kerelaan hati untuk mncari pasangan hidup saya…

as’kum,kak raihan ape mksd mimpi kerabat yg dah lame meninggal??????

assalamualaikum wt kak..sy nurul 27 thn drp temerloh sy ade masalah jodoh.sudah tiga kali jodoh sy xmajadi..ini bkn sebb ape tp disebbkan org tua sy terlalu mahukan yg terbaik..ma sy..enthla sy dlu pernah hampir nak bunuh diri kerana tertekan krn masalah ini..10thun sy berkawan bercinta dr sekolah setia menanti tp last2 hari2 peminangan ma sy tolak mentah2 masa tu tuhan saja yg tau keadaan sy macam org gila..sy sedih..tp alhamdulilah tuhan masih bukakan hati sy utk terus tabh..dan sekarg sy ade berkawan dengan seorg lelaki yg sudah ada anak 2..dia bercerai dgn isterinya kerana masalh rumit.tp ma sy tetap tentang habis habisan sy tak tau laa..mana satu dia nak sebenarnya,,,tolonglaa saya..sy buntu..tolong sy cara bagaimana sy nk buat supaya hati ma saya terbuka kali ni utk menerima jodoh sy..dan sy juga ade mimpi2 tersebut tnda2 di atas tp xkesemua nya ade sikit2 jew..apa perlu sy buat..

saya pon x jumpa2 jodoh lagi..tension kan…xpela esok2 adela tu…doa je setiap hari..yakin pada diri sendiri..insya’Allah..

assalamualaikum dan buat semua member yang mengalami masaalah perjodohan…

sebagai ikhtiarnya, sila emel kak dan nyatakan :
nama penuh
nama ibu
umur:
HP:
NEGERI:
sekeping gambar pasport

INSYAALLAH, ikhtiar berlandaskan ISLAM dan tiada unsur syirik.

emel: raihanberkat@yahoo.com
subjek: IKHTIAR JODOH

IKHLASKAN DIRI utk rawatan dan akan kelihatan hasilnya dalam masa terdekat…dengan izin Allah..

Akak, tolong hubungi sya.. saya amat perlukan bantuan akak, saya dah hantar email .. tolong balas

assalamualaikum ..HAIRANNYER, kak xder terim emel Datin..

sebagai ikhtiarnya, sila emel kak dan nyatakan :
nama penuh
nama ibu
umur:
HP:
NEGERI:
sekeping gambar pasport

INSYAALLAH, ikhtiar berlandaskan ISLAM dan tiada unsur syirik.

emel: raihanberkat@yahoo.com
subjek: IKHTIAR JODOH

IKHLASKAN DIRI utk rawatan dan akan kelihatan hasilnya dalam masa terdekat…dengan izin Allah..

As’salam…

Saya ada tanda2 spt yg diatas..mungkin itu juga saya sering gagal dlm perhubungan dan ada saja2 benda yg menjadi.Kkdg2 rasa fedup dah nak cari ttp saya tetap bharap akn bjumpa dgn jodoh yg baik.Selalu bdoa selepas sholat bjumpa dgn sseorg yg membimbing dan jujur thadap saya.

Betul2 kah tanda2 tentu yg mbuat jodoh kita berat.

Tkasih

HUBUNGI KAK…INSYAALLAH, AKAN DIBANTU..

emel: raihanberkat@yahoo.com
subjek: IKHTIAR JODOH

[JODOH itu rahsia ALLAH S.W.T.]

-SEKUAT mana kita setia…
-SEHEBAT mana kita merancang…
-SELAMA mana kita menunggu…
… -SEKERAS mana kita bersabar…
-SEJUJUR mana kita menerima kekasih kita…

*Jika ALLAH tidak menulis jodoh kita bersama dia…
Kita tetap tidak akan bersama dengannya

*Jika ALLAH telah menulis jodoh kita bersama dia…
Kita tetap akan bersama dengannya

~ Kerana tulang rusuk dan pemiliknya TAKKAN PERNAH tertukar dan akan bertemu pada saat yg tepat menurut ilmuNya.

=berikhtiarlah ke arah itu dengan cara yang betul TANPA adanyer unsur syirik…INSYAALLAH…ada jalannya..

kak, saya mendapat halangan daripada ibu, kerana faktor pekerjaan bakal suami, saya tidak tahu adakah mahu meneruskan ataupun berhenti. jika di tanya soal hati, ye saya sayangkan dia, tp dalam masa yang sama takut jika pilihan hati ini salah. Ramai menyatakan tanpa restu ibu tidak kemana, tapi bila di lihat dalam video penceramah bebas UAI. Restu adalah sunat, bukan kewajipan dalam perkhwinan. jadi saya ragu – ragu, perlu ke saya meneruskan hubungan ini. atau ikut khendak ibu, kerana dia ibu saya dunia akhirat. Tapi dalam yang sama, saya manusia biasa yang memerlukan teman sebagai suami yang halal buat saya membawa ke jannah.

Salam kak raihan…terima kasih ya..sy selalu gak bila bangun tidur lebam..tp saya anggap itu mungkin sy tertekan tangan ke.. Mimpi buruk tu memanglah dari syaitan kan…sbb tu lah kalau nak tidur kena baca lah doa n ayayt kursi…..n ambik wuduk, betui tak kak…….

salam ukhwah semua..
andai kata usaha yg kita lakukan dan doa dh dipnjatkan namun belum bertemu jodoh jgk..bukan bermakna tiada jodoh buat kita..TAPI belum sampai kehendakNYA untuk kita berumahtangga….
JGN MUDAH BERPUTUS ASA SBB UJIAN DTG DR PLBAGAI CARA…mgkin slh satu adalah lmbt bertemu pasangan/jodoh

Salam dhia..

Insya Allah jodoh itu akan datang jugak..cuma lambat atau cepat sahaja.Ada seorang kenalan saya dah berusia lewat 40 an tp masih belum bertemu jodoh..rupa cantik,ada kerjaya tetapi belum bertemu jodohnya lagi, mungkin ada hikmahnya kan……..

dah umur 40 tahun belum lagi bertemu jodoh?

takutnya keadaan seperti itu. saya yang sudah berumur 29 tahun ini pun sudah terasa sangat terdesak dan tertekan.

saya ada satu teori bahawa jika sudah berumur, tetapi masih belum bertemu jodoh, mungkin kerana jodoh kita itu sudah tiada lagi di dunia ini.

jadi apa yang perlu kita buat? rampas jodoh org lain? atau terpaksa menahan sengsara selama hidup di dunia?

tawakal je la………….

salam….narami leh xplain tak camne nak amalkan doa 2 pas solat biar jadi amalan…er…yelah nak bc bape kali…tq

salam….narami leh xplain tak camne nak amalkan doa 2 pas solat biar jadi amalan…er…yelah nak bc bape kali…tq

kak raihan nape kalau ada tanda2 sedemikian? tp bisikan suara tu kata jodoh sy dah dekat. lagi satu ape makna kalau kita mendapat gangguan drpd bayangan ular hitam

salam buat dik jequor,

dik kena bersihkan dalaman rohani dan jasmani bagi membuang segala bayangan yang menganggu..

boleh emelkan kak: raihanberkat@yahoo.com
subjek: MJ/BLOG NURIMAN

semug Allah ermudahkan..amin

salam,

saya cume nak mintak komen dari kawan2.. saya telah berkenalan dgn seorang lelaki yang muda dari saya.umur saya 28 thn, bekerja sebagai guru sek men. dia lak umur 23 thn, keje sebagai tentera.kami dah merancang untuk kawin, tetapi tiba2 dia ada mslah kewangan menyebabkan dia ambil kputusan untuk putus dgn saya. saya amat terkilan dgn tindakan dia, sedangkan saya redha dan menerima dia seadanya. baru skrg dia m’persoalkan gaji. saya tahu dia sygkn sy. saya ingin berusaha sebab saya rasa kami mmg ada jodoh. tapi saya betul2 xtahu nak buat mcm mana nak pujuk n yakinkan dia yang kami boleh bahagia..

MAKNA NYO AWAK TAK DE JODOH DENGAN DIA..HEHEHE
SAYE KAN ADE…

buat akak ita
akak kene sabar menempuh ujian ni,sebenarnye duit tak menjadi halangan untk niat kite yg baik,mungkin boleh bekongsi untk mendirikn masjid,tak salah kn?????????

sya pon..

boleh aja xo
itu sekarang tergantung si co itu ne

salam,saya kerap juga mengelami tanda2 seperti yang diemailkan oleh kak raihan,kdg2 saya rasa makin lama makin kerap mengalaminya…saya xtahu nak wat camne lagi..tp perasaan saya mengatakan yang saya akan menemui jdh saya dan akan berkahwin..semua nie berlaku begitu aje..sejak tahun lepas lagi..apakah makna disebalik yang berlaku ?adakah sekiranya benar saya akan berkahwin tahun ini..?

salam buat adik yan…
utk selesaikan, sila emel kak..insyaallah..membantu
emel: raihanberkat@yahoo.com
subjek: MJ/BLOG NURIMAN

askum..kak raihan..saya amat tertarik dengan apa yang kak raihan cakapkan..untuk pengetahuan akak saya berusia 25 tahun dan bertugas sebagai seorang guru.masalah saya ialah dah banyak lelaki yang saya berkawan..semuanya kerja bagus2 tapi saya amat hairan sekali apabila saya berkawan dengan mereka mesti ada yang menghalang.kadang kala saya rasa diri ini ditipu,apabila saya melihat kwn2 menhantar undangan perkahwinan mereka,saya jadi sebak,,dan mengangis..saya terlalu sunyi kak..sekarang ni bila saya lihat kawan2 dengan pasangan masing2 saya jadi sebak..tolonglah saya kak..saya terlalu ingin di sayangi..baru2 ini seorang teman lama telah muncul kembali dalam hidup saya..setahn yang lalu saya pernah menjalinkan hungan cinta dengannya..tiba2 sahaja selepas 6 bulan perkenalan kami da terus membisu..hinggalah setahun lamanya..selepas setahun dia hadir semula dalam hidup saya..apakah saya perlu menerinyanya atau sebaliknya..dan apakah ini juga petanda jodoh kami..akak tolonglah saya saya terlalu sunyi..

moga2 bersabar naNTI adalah jodoh anda….

Buat bersabar cari punca” dan penyelesaian…

adik hana,
dari emel adik, dpt akak rasa awak sgt tertekan sebenarnya.akak dpt faham sbb akak sendiri penah mengalaminya. mahu menjalin hbgn, tp terpikir akan berkekalan x?kdg rasa sgt penat utk mengejar cinta ni. rasa dah berusaha segigih mgkn namun belum ada hasil. sgt penat kan? akak pun penah menangis mgenang apa yg berlaku. smp terpk bila agaknya tiba giliran aku? apa yg akak dpt nshtkan byk2 bersabar. Allah mnguji kita sbb dia tahu kita mampu mghadapinya. byk bersangka baik walalupun sgt susah.

pasal org yg baru hadir tu, segalanya di tangan anda. jodoh kita xkan kita tahu bila tibanya. cuma kebalkan hati, layan dulu seadanya.xsalahkan mencuba kan? cuma kalu xjd redha ye. at least kita dah mencuba. nak bagi jadi tu Allah jua.

akak sendiri skrg pun masih samar2. ex akak masih berhubung lagi n nak akak layan mcm dulu. pening sebenarnya.. tambah kdg rasa perit sgt sbb kena tahan perasaan. syg yg xboleh nak diucapkan. die plak asyik ckp kalu ada jodoh kita kawen.. buat ms ni kita kwn je dulu.. apa yg mampu akak buat selain bersabar..

waalaikumsalam……..

kalau masaalah masih ada pada diri, hubungi kak seberapa segera,k…ada jalannya..INSYAALLAH..

EMEL: raihanberkat@yahoo.com
subjek: ikhtiar jodoh/blog nuriman

salam buat semua….

di sini, kak ingin bertanya kepada yang empunya diri yang bernama Azniza Anuwi.yang telah menghantar emel ke pada kak dan bila kak balas, emel tersebut dikembalikan..mungkin disebabkan dik Azniza menggunakan alamat emel tempat keje yang semestinya sensitif..jadi, kalau boleh, smskan akak, alamat emel dik yang sebenar supaya apa yang kak balas tu dapat kak sampaikan utk pengetahuan dan tindakan dik seterusnya…
smskan : 0139366353

kepada yang berhasrat utk hubungi kak, sila smskan nama dan no telpon pejabat @rumah supaya memudahkan kak hubungi semula.[yang benar2 SERIUS S A H A J A .........]

salam ikhwan semua,

ttg bab jodoh ni.. kalau perempuan nak cari jodoh.. nak kena usaha apa ye.. boleh tolong beri panduan..tq

salam buat semua…….
samaada anda
bermasaalah dalam pencarian jodoh
bermasaalah dengan majikan anda
bermasaalah dengan keluarga
bermasaalah dengan teman tersayang
bermasaalah dalam hubungan suami isteri…

Ringkasnya kandungan web ini adalah tentang bagaimana menjalin hubungan kasih sayang sesama insan.

Allah mempunyai 100 kasih, & satunya diberikan pada semua penduduk bumi untuk dikongsikan bersama oleh manusia, haiwan & makhluk lain. Dengan 1 kasih inilah kita saling menyayangi 1 sama lain, walaupun berbeza agama, bangsa, negara, dll. Tanpa kasih ini pastilah kuda akan memijak anaknya.

Maha suci Allah yang menciptakan segalanya.
Cuma, perbetulkan nawaitu ANDA dalam mengamalkan/ mempraktikkan segala yang dicurahkan…InsyaAllah, akan ada jalan penyelesaiannya….

DENGAN LAFAZ BISMILLAH, SILA KLIK:

http://www.doapengasih.com/index.php?ref=EDPberkat

aku sangat berputus asa dlm menjalani kehdpn yg aku jalani ini tolong beri pendapat kalian yg mau knl sm aku/si gadis malang

Assalamualaikum utk nur janah dan rakan2 lain
Saya sangat bersimpati dgn penceritaan nur janah . Percayalah bahawa semua dugaan itu adalah sebagai tanda ALLAH masih peduli dgn kita Dia hanya menguji hamba yg dikasihiNya Apalah sangat cubaan kita jika dibandingkan dgn cubaan Nabi ALLAH ayub Nabi Ibrahim :)
Salam Ukhuwah

ku,curhat kan hati yg paling dalam,kehdpn ku terlalu fahit,yg aku jalan di saat ini.aku sebenarnya aku bkn di negara indonesia,dan ada di negara saudi arabia.mula2nya aku datang ke saudi tidak bisa mengucap kan kata2 di hati ini.sekarang aku bisa mengerti bicara dn mengerti hati ku ini/aku mencitay seseorg.tp orang itu orang saudi,dan dia juga sama mecintay ku.tp orang tua nya tau.mkn aku tinggal sama dia 2thn dan aku bukan tkw,yg orang duga,waktu kenalan itu di hp lalu aku jangjian di suaktu tempat.negara saudi bukan kaya di indonesia bebas.lalu aku di ajak kerumah nya sampay keluarga nya tau semuah dan dia 7bersaudara 4anak cek 3anak laki-laki tersus aku di bawah pindah kermah sumih ku,tp ada aja yg di ribut soal ke soal menjadi besar.sampay ku menahan dr ini.jangan sampay sodara2ku mengalami nasib seperti aku,hari2 ku penuh penyiksaan org asing padahal aku istirnya tp sama kaya pembantu,mkn hidup pembantu tak serti dr ku dn ku tak sangup menjalani ini smuah.lama semakin parah hidup ku di siksa,orang tua ku tlpn selalu nanyain gimana kabar ku.aku suka jawab baik sehat kapan mau pulang jawab nanti 1bulan lgh.ya nup2 jiwa ku yg sensara penuh penyisaan suamih,dan lama semkin lama aku minta kejah umro bilang nya mau ketemu sodara ku,tp dia gk percaya aku ngbl ke hp ka2 ku,terus dia percaya,yg lebih menyakitkan lagi kenapah adik nya itu selalu cemburu pada ku,apa mak sujnya selalu menghalangi langka ku terma kasih atas curhatanya, ya kalau mau ngasih saran ke nbr hp ku aja sms +96653328831 nanti aku jawab sedr ksh nyata hidup bersama org saudi.bayy yyyyy

tentang suara hati ini,knph hati ini terus bertanya pada diri ini yg dalam,apa aku salah.hari2 hidup pahit mengecewakan…. tolong minta kometar dari perhatian semua

hayti jgn silap dgn ujian allah,allah maha adil hari ni die turun kn duke esok die turun kn suke,gembire………..sabar k….

kulyom emsi sura,ah ana abgo ruhi jedah jeruhi indonesia kebi parhan awi2.tibgen tibki magder.wslm~~~~wslm~~~

pening gak kepala nak cari pasangan nie….banyak naw tips..

as’kum…saya rsa trklan sgt sya dah brtunang tpi dah putus dia yg ptuskn,dia dh khwin anak 3,tpi skrng ada kwn kmi serasi dah lma knal hmpir 8th tpi tk prnah jmpa selalu brckp gna phone sja,tpi bila ajk khwin dia mula buat tk tahu tpi kdng ada jga dia kta nk khwin tpi mcm psti pula sya btul2 suka kt dia,dia pn suka mcm serasi tpi dia mcm tkut nk jmpa …tolong sya blh

kalau dah 8 tahun bercinta tak bertemu apa kesudahannya? kalau dia buat tak tahu maknanya dia tak suka kat awak lah tu. Baik cari lain lah awak kalau macam tu. Buat solat sunat istikharah dan selalu berdoa semoga di temukan jodoh yang serasi dengan awak.

waalaikummussalam..

kalau masaalah masih xdapat diselesaikan..sil hubungi kak seberapa segera yer..

0109071763

nak jodoh berdoa dan jangan malu….eh sama2 manusia malu…tak solat x malu….malu ar dgn allah…

as’kum
saya dah 4 tahun hidup menjanda….bersama seorang anak.
kenapa sampai sekarang saya belom bertemu jodoh yang kedua, saya ada berkenalan dgn seseorang, tapi bila tahu saya sudah pernah berkahwin, dia terus diam je..
saya harap betul saya dapat bertemu jodoh dgn seseorang yg blh terima sya seadanya… mcm mana ya?.. saya betul2 rasa kesunyian…

salam, sy ingin berkongsi pengalaman dan dalam masa yang sama mukin memerlukan pandangan. sy berusia 24 tahun br setahun menamatkan pengajian di ipta. sy memperkenalkan dirinya k. sy kenal dengan dia melalui seorang kwn dan k merupakan ex kepada kwn sy tu. secara jujurnya sy lihat k seorang yg matang dan dia dengan berani memperkenalkan dirinye dengan berjumpa dengan kedua org tua sy. tak dpat dinafikan die mempunyai hasrat untuk serius dengan sy. tetapi semenjak die mengalami masalah die seakan menyepikan diri. tidak menghubungi saya. sy tak nafikan yg sy mula menerima die. dalam masa yg sma ex sy h pula muncul dan die minta sy menerimanya kembali. sukar utk sy menerimanya sedangkan hati telah jatuh kepada k. pada saat ini, hanya allah tempat sy rujuk. kata putus dari k masih sy tidak ketemui dan h pula menanti jawapan yg positif dr saya..bantulah sy..

assalamualaikum bt semua

sy nk tnye,sy ada bknln dgn sorg lelaki..kami bcinta n bcadang utk bkahwin.parents kedua2 blh pihak taw hubngan kami n merestui nye.pcintaan kami pcintaan jarak jauh.sy syg kn dia..n sy jg taw dia syg kn sy..masalah sy sekarg adalah..dia tlh bterus terang yg dia tlh tlanjur dgn bekas kkasih nye baru2 ini..sj jd buntu sgt2..skrg dia mngaku mnyesal sgt2 dgn pbuatannye..sy akui ttp syg knnye..mlah sy sedia mmafkn dia..tp sy xtaw apekah tindakan sy mnerima dia kmbali dlm hdp sy btl r salah..sy plukn pandangn lain agar x slh dlm mbuat kptsn..adakah sy plu mlupaknnye krna kslpn yg dbuat atau mberi pluang kpda nye..bantu la sy…sy btl2 keliru dgn ape yg tjadi skrg ni..

waalaikumsalam..w.b.t….hm awk banyakan bersabar ye dik,abg pun penah merasa apa yg adik rasa……..ok lah abg ade sikit petua org dulu…sblum tido baca surah al fatihah,3kul dan ayat kursi,ikut yg mana mampu..lepas solat ,baca zikir ikut kemampuan kamu,…ye..klu kurang pasti tanyelah org2 yg tahu slamat mcuba..

WAALAIKUMSALAM, dik nur..

pada pendapat kak…BUKAN MUDAH utk si jejaka MENGAKUI KETERLAJURANNYA….tapi tidak pada jejaka yang dik jalinkan hubungan ini…nampak sangat dia jujur sehingga sanggup membuka keaiban dirinya pada dik..dik xkan jumpa insan sebegini kat mana2.. TAPI, btau dia…agar CUKUP hanya dik yang tahu semua ini…jangan ada pihak ketiga yang tahu..

pengakuan itu cukup MAHAL dalam hubungan dik..terimalah dia seadanya….kenanglah…umat muhamad mana yang xpernah melakukan dosa….???

sikap memaafkannya akan memberi kekuatan pada imannya ..dan KEMUNGKINAN sikap positif dik AKAN menghalakan dia ke jalan syurga yang berliku WALAUPUN ADANYER JALAN KE NERAKA yang lurus utk dia lalui dengan mudah…INSYAALLAH…semuga Allah bersama dik…amin..

kenapa ada pasangan yg curang?

kenapa ada laki dan popan?..kekekek

sebab ADANYER ADAM DAN HAWA, ..itu jawapan paling tepat rasanya..FIKIR2KAN..

hidup ni kan….berpasang-pasang…

TINGGI——–> RENDAH
KUAT———–> LEMAH
GEMOK——–> KURUS
KAWIN———–> CERAI
CANTIK———-> HODOH
SEMPURNA—–> CACAT
JUJUR————> CURANG

dah jadi adab dunia…..lagikan
SYURGA ada juga NERAKA..

FIKIR2KAN…

kita ni boleh kenal ngan siapa pun…. tapi kita kena kenal diri kita terlebih dahulu… kita sempurnakan dulu kekurangan diri… dan kita perlu lengkapkan lagi kesempurnaan yg ada.. jadi apabila kita dah kenal kelemahan & kelebihan kita… maka jika semuanya lengkap kita akan yakin dengan suatu perhubungan itu……………

sabar…usaha….tawakal…. dan yakin dengan Ketantuannya….insyahallah,,,ia tidak akan mengecewakan….

kenapa mesti sakitkan hati orang…

Assalamualaikum.. akak umur saya tahun ni 30 tahun. saya bermasalah bab mencari jodoh walaupun rezeki dalam pekerjaan alhamdulillah. sayan dah pernah bertunang 1x ttp putus disebabkan org ke3. then penah bercinta 2x ttp lelaki yang sy kenali berkwn kerana wang. saya sedih akak. family n kawan2 saya sering tny about kahwen sampai saya fobio akak. sapa tak nak kahwen tp saya tak jumpa jodoh saya. sampai saya nekad sapa2 yang ajak kahwen sy akan terima krn nak puaskan hati semua org.. sampai kini saya masih bersendirian. apa saya nak buat yer.

salam kak, saya memang dah disahkan terkena sihir pelalau tu,,,,yg dihantar oleh manusia yg tau dosa… setiap hari saya berdoa agar tuhan memberi balasan yg setimpal ke atas org yg telah zalim pd saya. tapi bagai sudah jatuh ditimpa tangga, teman lelaki yg sy hrpkan pengakhiran hidup saya…. terkena pula sihir pengasih dari perempuan lain. setiap hari saya berdoa dan menangis tp saya masih tiada semangat n terasa seolah2 hidup saya telah hamcur. saya telah buat solat istikharah, mimpi yg saya perolehi memang teman lelaki sy yg disihir ppuan tu,,,,cume saya tertanya adakah mimpi itu benar atau mainan tidur saje? atau saya terlalu berfikir?

salam kak, saya memang dah disahkan terkena sihir pelalau tu,,,,yg dihantar oleh manusia yg tau x dosa… setiap hari saya berdoa agar tuhan memberi balasan yg setimpal ke atas org yg telah zalim pd saya. tapi bagai sudah jatuh ditimpa tangga, teman lelaki yg sy hrpkan pengakhiran hidup saya…. terkena pula sihir pengasih dari perempuan lain. setiap hari saya berdoa dan menangis tp saya masih tiada semangat n terasa seolah2 hidup saya telah hancur. saya telah buat solat istikharah, mimpi yg saya perolehi memang teman lelaki sy yg disihir ppuan tu,,,,cume saya tertanya adakah mimpi itu benar atau mainan tidur saje? atau saya terlalu berfikir?

kadang2 lau kita mengharap pada orang yg kita syg pon ssh gak last2 jadi mcm cite akak tu..hmm..

hm..banyakan solat hajat dan solat istiqarah….

WSLMUALAIKUM…

jika masaalah masih belum selesaI, BOLEH HUBUNGI KAK..INSYAALLAH…BANYAKKAN ZIQRULLAH…KAK AKAN BANTU…DENGAN IZINNYA, segalanya mampu diselesaikan..insyaallah….

baca surah Yasin 3x selepas solat subuh hari Jumaat hingga 3 jumat berturut-turut. Amalkan seperti yang disarankan oleh Ut Dato’ Dr. Fatma…Jika hajat belum tercapai, bacaan Yasin diulang lagi hingga hajat dimakbulkan…

Salam. Tips yang hebat dan amat berguna. Terimakasih. Di mana ada kemahuan, di sana ada jalannya.

Assalamualaikum semua..

Ni pertama kali saya kongsi luahan hati..saya berumur 28 tahun..tak tahu dimana silapnye sehingga sekarang saya masih belum bertemu jodoh..kerjaya dah stabil tp belum ada jodoh..kekdang tertekan dgn org sekeliling..mereka asyik tanye bila saya akan kahwin sedangkan saya sendiri tidak ada calon..keluarga tidak mendesak, tapi saya tahu mak ayah ingin tgk saya kahwin sebelum mereka menutup mata kerana saya ni anak bongsu..saya dh mencuba utk mendekati lelaki tetapi tak berjaya, mungkin disebabkan saya ni pemalu..bile dpt tahu kawan2 nk kahwin saya jadi sedih..pernah terpikir nape org lain dpt jodoh sedangkan mereka takdela lawa sgt & perangai pun bukan baik sgt..saya tahu apa yg saya pikir tu adalah salah sbb Allah dh tetapkan jodoh masing2..

Cik annur jangan risau dalam mencari jodoh. Cuma cik annur kena keluar dari gaya hidup sekarang. Bukanlah bermaksud ke arah yang tidak baik. Cik annur mestilah bersosial sedikit. Cubalah join persatuan-persatuan dakwah seperti ABIM, persatuan pengguna. Cik annur juga pergilah menimba ilmu di ceramah-ceramah agama yang terdapat banyak di masjid-masjid. Kita perlu bersosial dengan tidak melanggari hukum syarak. Banyak pilihan. Mungkin cara hidup sekarang tidak membantu dalam aspek mencari jodoh (membantu dalam hal lain). Maka, dalam hidup cik annur, saya sarankan tambah lagi disamping dapat menimba ilmu.

waalaikummussalam…

cuba ikhtiar dengan menghubungi kak. setakat ini dah ramai yang berjaya, insyaallah…

hubungi: 0109071763

terima kasih kerana informasi yang berguna :)

Assalammualaikum..ermmmm ssh gak nk dapat jodoh kan..kawan-kawan sume dh kahwin..saya 25 tahun rasa cam dh tua dh tp masih belum bertemu jdoh..tp saya x pernah putus asa untuk mencari, janji niat kita kerana Allah..moga dapat jumpa dengan orang yg terima kita seadanya..insyaallah..

salam akk…
mungkin saya antara yg trlewat jmpa blog akk ni.sy jmpa sbb skrg sy jg alami mslh sprt yg lain..hrp akk dpt bg pndpt.

ibu sy agak crewet dlm mmilih calon menantu,kakak sy 2 org dh kwin,kedua2 x menepati ciri2 plhn dia,akk sy sorg tu kawin mmg mak xrestu,skrg sy tgk hdup dia agak ssh.& skrg dh smpa giliran sy,llki ini menepati sume2 ciri2 plhn mak tp krn dia tntera,& akan brsara awl,mak mmpersoalkan ttg ms dpn kami nnt..

kami sama2 buat istikharah.dia dh yakin sy plhn dia,mak dia pon dh dpt trma sy.cuma skrg mak sy tolak dia mentah2..sy tkut utk memulakan semula kpd mak sy ttg ni,sy jd tkut sgt..adkh ini jwpn istikharah utk sy??apa yg harus sy lakukan?sy benar2 buntu….
kasihankan saya..saban hari sy menangis kenangkan nasib sy ni…dia sungguh2 utk jalinkan hbngn ni,hnya tnggu jwpn dr sy sj skrg ni,then dia nk dtg rumah bw mak dia utk jmpa mak saya..sy x bgtau ttg pndngn mak sy ttg dia,sy takut nk bgtau..

sy btul2 buntu..tlgla sy…

waalaikummussalam…

sekiranya masih belum berhasil, hubungi kak. kita usahakan dengan izin Allah…

hubungi : 0109071763

Dewasa ini ramai anak remaja mencari jodoh melalui saluran multimedia seperti internet. Kebiasaannya, paparan yang berada dalam website tersebut adalah gambar-gambar yang terpilih. Jika seseorang dilihat pada hari-hari biasa, tidaklah secantik dan secomel seperti yang dilihat dalam website tersebut. Ini menunjukkan mereka ‘acting’ supaya nampak hensem, gah, comel, cantik dan sebagainya. Pakaian pula boleh disetkan. Namun bagaimanakah pula pada hari-hari biasa. Kata-kata yang tertulis pula sungguh menarik, baik dan begitu mempersonakan. Ia kerana sudah di edit dan disusun ayatnya satu persatu. Bagaimana pula jika di hadapan mata. Ini amat merisaukan kerana anak remaja kita mudah mempercayai dan tertipu kepada apa yang dilihat. Lebih-lebih lagi anak muda sekarang terus sahaja percaya apa yang keluar dari internet. Mereka belum memahami lagi bahawa sekarang internet boleh dicapai oleh sesiapa sahaja dan oleh niat yang kita sendiri tidak mengetahuinya. Sebagai orang dewasa dan orang yang lebih tua dari pada anak muda ini, kita perlulah membimbing mereka. Sekian. Teruskan mencari jodoh kerana ia adalah suatu proses yang murni.

ala……..zaman skarang kan dah ada f.b….add jer la friends2 yang ade tu…….

tips2 diats mmg brgune..sbb sy sndiri sdg mncri jodoh sy.. msih xjmpe2 jugak.. kak raihan, mcm mane nk tahu kite btl2 bersedia atau hanye mengikut kehendk persekitaran.. sy dr broken family, my mum single mum, jd sy sgt2 selektif bile memilih pasanganm, especially bile nk mempercayai pasangan.. sy xnk merana bile dh brkawin nnti..kebykkn lelaki yg sy jmpe semue nye xblh dihrp, kdg2 rase mcm diorg nk ambik kesempatan shj… at times, rase mcm xnk kawin n jage my mum shj tp adekalenye sy sunyi..mcm mane ye??

assalamualaikum, buat dik syikin….

KETAHUILAH…yang ALLAH MAHA BIJAK dalam mengatur jadual hambaNYA dalam apa saja soal yang xtercapai dek akal kita…

utk elak dari terjadinya broken family…carilah pasangan yang ADA TIANG AGAMA yang kukuh agar walau sejuta rintangan mendatang…akarnya tetap teguh berdiri…

ALLAH bagi jodoh kepada kita kkdg utk menguji kita bagi meneguhjan lagi keimanan kita..sebab ALLAH sebenarnya suka sangat pada hambaNYA yang seringkali sujud merayu-rayu tanpa jemu…ALLAH suka hambaNYA bermanja padaNYA…tapi..sesetengah hambaNYA akan kurang sujud bila semua keperluan dipenuhi…sedangkan ITU YANG ALLAH RINDUKAN …

bukan seperti manusia..
semakin kita rayu, kita minta, kita menangis mengharapkan sesuatu…LAMA KELAMAAN..manusia akan jatuh bosan, benci, muak, jenuh…TAPI ALLAH TIDAK!!!

ikhtiarkan mencari pasangan di sudut2 yang lurus ….seperti di masjid, di surau, di majlis ceramah agama, di tempat muqaddam…INSYAALLAH…kebahagian akan dik temui.

banyak lagi nasihat dan rahsia-rahsia berguna yang boleh dikongsi bersama…hubungi kak..

Mungkin ramai yang tidak sedar…putus hubungan kekasih lebih baik dari bercerai bila dah kahwin nanti…ada hikmahnya
Mungkin ramai yang tidak sedar…putus tunang lebih baik dari bercerai bila dah kahwin nanti…ada hikmahnya
Percayalah, jika bercerai anda mungkin lagi tertekan jika tidak boleh berfikir secara positif…digelar janda, digelar duda, disalah anggap, anak2 belum tentu terjaga, kasih sayang terabai, nafkah belum tentu dapat dan bermacam-macam lagi dugaan yg biasa dihadapi…oleh si janda, duda… jadi berfikirlah secara positif…
Bagi saya, kenal hati budi sesama pasangan lebih penting dari segala-galanya sebelum berumah tangga…jangan terburu-buru membuat keputusan berkahwin kerana sebuah perkahwinan belum tentu menjanjikan kebahgiaan…malah lagi merana jika salah memilih pasangan…

Hamba Allah, PJ

sy setuju..barakallah

saya berumur 35 tahun, belum menemui jodoh..semua kami adik beradik belum bertemu jodoh, kakak sy dh 37 tahun…ada ustz kata kami semua d tangkal..saya kdg2 tertekan, tp akhirnya redha, tangkal tu berlaku dgn izin Allah…mungkin semua kami x de jodoh kot..:) utk gembirakan hati..:)

sabar..(Allah sedang mengatur sesuatu yg jauh lebih baik dari ape yg kita dambakan/fikirkan).ni yg terbaik buat kakak….insyaAllah

hmm…sy brumo 20 taun,muda g kan nak kawin??tp lau dah jdoh tu datang sy terima ja..masalah skrg,spupu sy sume dah betunang n nak kawin then mak sedara sy plk dok tnya sy bila lg nak kawin2..tension gak nak jawap..rasa mcm nak cekup ja sapa yg ada bila time diorang tnya tu..hmm..

ye muda lg tu bru 20…… perbanyakkan doa dan istiqorah mohon petunjuk agar diberi jodoh yg berkekalan dunia n akhirat…jodoh yg dpt mmbimbing kita utk mnjd hamba yg lebih solehah(faham agama)… cakap je kat mak saudara dgn sopan..insyaAllah nnt bla dah smpai masanyer bersesuaian dgn kehendak-NYA ada la tu…mak cik doakan la yg terbaik utk sy ye… ni hanyer sbg cadangan..sy bkan tahu sangat pun….
p/s: kalau x silap rujuk surah ANNUR ayat26..laki-laki yang baik akan mendapatkan wanita-wanita yang baik dan begitupula sebaliknya..

thank atas cadangan awk tu..insyalallah mudah2an..

akum betul2….

kawen jerrrrr….jgn malu2

hm……….isteri adalah nyawa kedua buat org lelaki…tanpa wanita lelaki akan menjadi lemah,,,,tanpa wanita lelaki boleh cepat mati…….

hiiii,
askum saya berusia 23 thn dan saya ada masalah dlm mencari jodoh……. rmi yg saya kenal tapi semua nye tak menjadi….mungkin saya tak ada aura yg kuat utk mereka kot…..bila keluar dgn rakan sekerja yg sebaya,saya seolah2 tidak wujud pasti lelaki sume tgk kwn saya….padahal dia biasa je tak de la cantik sgt……..kdg2 rase tertekan dan rase rendah diri ble jd mcm itu,saya akui bdn saya agak berisi tetapi tak la gemuk sgt……jadi saya rase sedih sgt seolah2 diri ini tak laku….saya usaha utk mencari jodoh kerna saya baru kehilangan ayah 5 bulan lepas dan saya anak tunggal…jadi susana ceria berubah menjadi hambar ,saya dan mak rase sgt sunyi….jd saya mahukan keceriaan seperti dulu dgn mencari jodoh dan berkahwin…….

Assalamualaikum,

Kak Raihan saya ada masalah belum bertemu jodoh.umur 30 tahun.
Saya dah buntu sangat2.Muka saya tak la cantik sangat dan tak la hodoh sangat.
ibu bapa saya asyik bising2 sahaja.setiap kali balik kampung asyik cakap benda yg sama sahaja.
kalau pegi hadiri majlis perkahwinan mak sy cakap asyik org lain kahwin saya tak kahwin2 pun.
Dan sebab itu saya dah malas nak pegi majlis perkahwinan.saya lagi suka duduk rumah je..

Saya sebenarnya dah buntu.Dah tiada lelaki ke yang suka saya?

Tolong saya ye kak.terima kasih

jiran saya lelaki kacak.pakai kete mercedes plak tu..bila di tanya kenapa belum khawin lagi katanya tiada jodoh…tu org lelaki dik bukannya org perempuan…bukan tiada jodoh belum bertemu dengan calon yg sesuai kali….

nuriman sy mmg tengah mencari lelaki yg boleh dijadikan suami.yang boleh membimbing saya…

waalaikummussalam…

maafkan kak dik sebab baru terbaca luahan dik..

kalau masih lagi bermasaalah utk jodoh, hubungi kak seberapa segera..ada ikhtir yang sekali2 xmembebankan dik..INSYAALLAH…

boleh hubungi: 0109071763

waalaikummussalam,

kalau masaalah masih belum selesai, sila hubungi kak di 0109071763

saya dan bf sya nie. stu kolej, semua tips yang saya baca ada yang berkaitan dengan sya Tindakan yang serentak akan menarik bakal
pasangan terhadap anda.
Contohnya, serentak berpaling, serentak angkat
gelas, serentak berdiri, serentak nak ke tandas. kadang2 si dia menjeling saya sya jeling si dia paling..masa saya marah, dia memberi nasihat dan melembutkan hati sya dengan kasih sayang
masa bf sya marah sya memujuk dia tengah penuh kelembutan dan kasih syang…bf saya tu orang panas baran. macam mana nak hilangkan pans baran dia tulah..

petuanya berwuduk ketika marah, banyak kan berselawat n buat do know je disamping tu cuba berzikir byk-byk…

assalamualaikum buat dik asyrafzakiah,

ingin kak maklumkan di sini, ada satu alternatif yang cukup murah TAPI berkualiti dan TERBUKTI berkesan utk mnghilangkan segala sikap negatif yang ada pada seseorang. kesannya dapat kita lihat setelah seminggu mengamalkannya…

alternatif tersebut berbentuk tablet diperbuat melalui bahan homeopathy dan dah mendapat kelulusan JAKIM, KKM dan xperlu syakwasangka lagi.

INSYAALLAH, teman dik MAMPU diubah caranya…
emel kak: raihanberkat@yahoo.com
subjek: MASAALAH SIKAP/blognuriman

Assalamualaikum…
Mungkin masih awal bg sy untuk berbicara tentang jodoh. Sy berusia 24thn. Sudah bekerja dan sedang menyambung pengajian dalam peringkat sarjana. Sy bukanlah seorg gadis yg bercita-cita tinggi. Impian saya hanyalah untuk memiliki keluarga sendiri sebelum umur mencecah 25thn. Buat pengetahuan akak, saya masih belum ada pasangan dan tidak pernah terlibat dgn mn2 lelaki. Namun, baru2 ini sy jatuh hati pd seseorg. Mungkin boleh dikatakan utk kali pertama. Dia seorg duda dan sdh mempunyai anak. Jarak umur antara sy dan dia juga agak jauh melebihi 1 dekad. Byk kali sy cuba utk menolak perasaan sy pdnya tetapi x berjaya. Hati sy kuat mengatakan yg mungkin dia adalah jodoh sy. Mslhnya, sy x tau adakah dia mempunyai perasaan yg sm dgn sy. Sekarang, sy jauh terpisah dengan dia krn sy sedang menyambung pengajian di luar negara. Pd mulanya sy terfikir mungkin dengan cr ini, (pergi ke luar negara) dpt membuatkn sy melupai dia tapi sy silap. Hati ni tetap berdegup untuknya. Apa yg perlu sy lakukan untuk buat dia sk sy selain dr doa dan tawakal kerana setakat ni, hny itu yg sy mampu buat. Sy x mau jadi seperti perigi cr timba tp sy xnk kehilangan dia. sy x mampu utk meluahkan rs hati sy pdnya sbb malu menguasai diri dan sy takut ditolak. Mungkin akak boleh bg pandangan dan nasihat kepada sy utk mengatasi mslh ni. Sekian.

waalaikummussalam…………

IBARAT sekuntum bunga…TANPA PROSES PENDEBUNGAAN, mana yang boleh hidup lama…begitulah ikhtiar yang akan kak perkenalkan buat semua yang bermasaalah dalam urusan jodoh..ianya bertindah bagaikan magnetik…hanya yang dah mencuba, AKAN merasainya….menkjubkan dengan izin Allah..
hubungi kak: 0109071763

assalammualaikum..
sy memahami situasi dan perasaan yg ada di sini…bg sy..sy x mahu terlalu memikir…kini sy lebey selesa melalui hari2 dengan sebaik mungkin…bergembira dan tertawa selalu…tentang jodoh..yaa..mungkin langkah baru dengan belajar semula menemukan sy dengan seseorg…who know…think po+…sentiasa memberi semangat pd diri…berkata2 yg baik selaluuu…semoga semua insan disini juga akan menemui kebaikan…laluan hidup manusia berbeza2 kan…bersyukur dengan apa yg kita miliki hari nie..berdoa dipertambahkan kemanisan hidup …:)) kite bole kannn…

saya pun masih belum bertemu jodoh..umo dah mau cecah 28…bila sy kua umh mst ngn adek laki sy n ank saudara…sah takkan ade org nk kenal…so sush jgk lah sy nk berkawan n bertemu ngn lelaki,tp sy redha mybe jodoh sy belum smpai lg…ade hikmah yg ALLAH berikan pd Hamba-NYA yg sabar, itulah sy pegang smpai hari ini,.

Assalammualaikum..

Saya juga mengalami masalah belum bertemu jodoh..tahun depan saya akan berumur 26 tahun dan bekerja sebagai kakitangan kerajaan.
Setiap kali balik kampung, ibu bapa dan saudara mara asyik bertanyakan hal kahwin. Tambahan pula adik perempuan saya sudah mempunyai anak..Namun begitu, ibu saya menjadi agak cerewet memilih calon menantu selepas masalah yang dihadapi oleh adik-beradik saya yang sudah berkahwin..antara syarat2 yang diberi oleh ibu saya adalah bekerja sebagai kakitangan kerajaan, asal di negeri yang sama dan tidak mempunyai hutang..Sebelum ni saya tak pernah fikir hal2 jodoh tapi bila umur dah meningkat 25 tahun dan ditambah pula apabila saya mendapat jemputan perkahwinan, barulah saya sedar yang belum berkahwin hanyalah saya seorang je dikalangan rakan-rakan saya.

Sepanjang hidup saya tak pernah bercinta dgn mana2 lelaki dan tiada lelaki yang ingin berkenalan dengan saya.. Saya ni tak la cantik dan tak la hodoh..saya juga tak berapa pandai nak bersosial..kadang-kala saya rasa buntu dan rasa tiada ke lelaki kat dunia ni yang sukakan saya?

Saya harap akan ada seseorang yang dapat membantu saya..terima kasih..

waalaikummussalam,

jika sudi dik jawab beberapa soalan kak , insyaallah akan terlerai segala prmasaalahan. ramai rakan2 netters yang dah berkjaya realisasikan hasrat mereka setelah berikhtiar dengan cara kak…

sila emel permasaalahan dik :
raihanberkat@yahoo.com
subjek : IKHTIAR JODOH/blognuriman

insyaallah…

Assalamu’alaikum Warahmatullahi Wabara…

Sahabat saudaraku fillah..

jodoh, rezeki dan kematian adalah rahasia Allah. Hanya Allah lah yang berhak menentukannya. Manusia hanya berusaha semaksimal mungkin baik usaha lahiriah maupun batiniah. Berikut amalan untuk menghadirkan jodoh:
1.Tunaikan perintah Allah baik yang wajib ditambah amalan sunnah dan jauhi perbuatan yang dilarang oleh Allah.
2.Berwudhu ,sholat lalu berdo’a Dalam hadits yang diriwayatkan oleh Bukhari dari Jabir bin Abdullah Radhiyallahu Anhu ia menuturkan : Rasulullah mengajarkan kepada kami istikharah dalam segala perkara sebagaimana beliau mengajarkan surat Al-Qur’an: Jika salah seorang dari kalian menghendaki suatu perkara, maka shalatlah dua rakaat selain shalat fardhu kemudian hendaklah mengucapkan : “Allaahumma inni astakhiiruka bi’ilmika, wa astaqdiruka biqudratika wa as aluka min fadhlikal azhiimi. Fa innaka taqdiru wa laa aqdiru, wata’lamu wa laa a’lamu, wa anta allaamul ghuyuub. “Allaahumma inkunta ta’lamu anna haadzal amra khairun lii fii diinii wama’aasyii wa ‘aaqibatu amrii, faqdirhu lii wa yassirhu lii tsumma baariklii fiihi. Wa inkunta ta’lamu anna haadzal amra syarrun lii fii diinii wa ma’aasyii wa ‘aaqibatu amrii fashrifhu annii fashrifni ‘anhu waqdir liyal khaira haytsu kaana tsumma ardhinii bihi, innaka ‘alaa kulli syai-in qadiir”. “Ya Allah pilihkanlah untukku dengan kekuatan ilmu-MU, tentukanlah untukku dengan kehendakm-MU, aku minta kemurahan-MU yang sangat luas, karena Engkaulah yang bisa menentukan sesuatu dan aku tidak bisa, Engkau maha mengetahui apa yang tidak ku ketahui, dan Engkaulah yang paling tahu hal-hal yang ghaib. Ya Allah, jika sesuatu ini menurut-MU baik bagi diriku, kehidupanku dan kesudahan perkaraku maka pilihlah dia untukku dan mudahkanlah dia bagiku kemudian berkahilah, dan seandainya ini menjadi malapetaka bagiku, agamaku, kehidupanku dan kesudahan perkaraku maka jauhkanlah dia dariku sejauh-jauhnya, dan berilah aku kebaikan di mana saja berada dan ridhailah aku karenanya”. ( HR Bukhari ).

Setelah selesai berdoa, Allah Subhanahu wa Ta’ala memberi hidayah kedalam hati kita sampai kita menemukan kemantapan untuk memilih. Dan apabila masih ragu-ragu, maka disunatkan mengulangi shalat istikharah itu sampai menemukan kemantapan. Dan apabila kita berhalangan atau tidak mampu melakukan shalat istikharah maka disunatkan untuk membaca doanya saja.Selain itu kita bisa mengamalkan do’a agar diberi jodoh dan keturunan yang baik berikut ini :

♥ Rabbi laa tadarnii fardan wa anta khairul waaritsiin. ( Ya Rabbku janganlah Engkau membiarkan aku hidup seorang diri dan Engkaulah pewaris yang paling baik) ( QS. Al-Anbiya : 89)

♥ Rabbanaa hablanaa min azwaajinaa wa dzurriyyaatinaa qurrata a’yunin wa aj’alnaa lilmuttaqiina imaamaa ( Ya Rabb kami, anugerahkanlah kepada kami istri-istri kami dan keturunan kami sebagai penyenang hati ( kami ), dan jadikanlah kami imam bagi orang-orang yang bertaqwa) ( QS. Al-Furqan : 74).

♥ Do’a jodoh untuk laki-laki: Rabbi hablii milladunka zaujatan thoyyibah akhtubuha wa atazawwaj biha watakuna shoohibatan lii fiddiini waddunyaa wal aakhirah ( Ya Rabb, berikanlah kepadaku istri yang terbaik dari sisi-Mu, istri yang aku lamar dan nikahi yang menjadi sahabatku dalam urusan agama, urusan dunia dan akhirat ).

♥ Do’a jodoh untuk wanita : Rabbi habli milladunka zaujan thayyiban wayakuuna shaahiban lii fiddiini waddunyaa wal aakhirah ( Ya Rabb, berikanlah kepadaku suami yang terbaik dari sisi-Mu, suami yang juga menjadi sahabatku dalam urusan agama, urusan dunia dan akhirat ). 3.Rajin tilawah Al-Qur’an “Dan Kami turunkan dari Al Quran itu suatu yang menjadi penawar dan rahmat bagi orang-orang yang beriman…“ (QS. Al- Isra : 82).

4. Istighfar sepenuh hati Mungkin kesulitan yang kita alami adalah akibat dari kesalahan dan dosa yang diperbuat namun kita belum bertaubat. Dengan istighfar, memohon ampun kepada Allah dan bertekad untuk tidak mengulangi perbuatan dosa diharapkan Allah mengampuni dosa kita. “ Barang siapa yang menekuni istighfar niscaya Allah jadikan jalan keluar dari setiap kesulitan, Dia jadikan kelapangan dari setiap kesusahan dan Dia berikan rizki yang tidak diperkirakan.” ( HR. Abu Daud dan Nasa’i dari Ibnu Abbas ).

5. Bersedekah Khalifah Ali bin Abi Thalib menyatakan: “pancinglah rezeki dengan sedekah”. Rezeki tidak hanya harta benda tapi termasuk juga pasangan hidup yang sholeh/sholehah. Sedekah tidak selalu harus dalam bentuk harta benda namun ucapan yang baik, senyum yang tulus terhadap sesama, menampakkan wajah yang ceria dan berbagai kebaikan juga termasuk sedekah.

6.Introspeksi diri Nilailah diri sendiri secara jujur.Sudah layakkah diri ini menjadi pasangan yang baik? Mampukah memegang komitmen untuk bertanggung jawab, mencintai dan menyayangi dengan tulus,percaya,jujur dan setia terhadap pasangan? Maka segeralah perbaiki kekurangan diri sehingga Allah pantas memberi jodoh yang baik.

7.Memohon maaf dan minta do’a kepada orang tua Mohonlah maaf kepada orang tua barangkali selama ini kita belum berbakti atau tanpa sadar kita menyakiti beliau. Dan mintalah do’a kepada orang tua agar dimudahkan mendapatkan jodoh.

Dari Abu Hurairah berkata, bahwasannya Rasulullah Shallallahu Alaihi Wa Sallam bersabda:

“ Ada tiga do’a yang langsung diterima oleh Allah secara langsung, yaitu do’a orang yang teraniaya, do’a seorang musafir, dan do’a orang tua terhadap anaknya.” ( HR. Imam Turmudzi , Ahmad dan Abu Dawud ).

8.Senantiasa menjaga hubungan persaudaraan dan perluas pergaulan Dari Abu Hurairah bahwasannya Rasulullah Shallallahu Alaihi Wa Sallam bersabda: “ Barangsiapa ingin dilapangkan rezekinya dan dipanjangkan umurnya, hendaklah ia menghubungkan tali persaudaraan.” (HR. Bukhari).

9. Menutup aurat Katakanlah kepada wanita beriman: “ Hendaklah mereka menahan pandangannya, dan kemaluannya, dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya kecuali yang ( biasa ) nampak dari padanya. Dan hendaklah mereka menutupkan kain kudung ke dadanya…” ( lihat selengkapnya QS. An Nur : 31 ). Menutup aurat hukumnya wajib maka dengan kita mentaati perintah Allah akan mengundang pertolongan-Nya untuk memberikan jodoh yang baik.Namun jika berbagai usaha telah kita tempuh namun belum mendapatkan titik terang, maka bersabarlah.. cepat atau lambat sang pujaan hati kan datang, Insya Allah

Salam…trima kasih utk info..amat berguna insyaalAllah sy cuba amalkan…sy berumur 27 tahun belum brkahwin.instinct sy mngatakan jodoh sy berdekatan dgn sy,kwn lelaki 1 ofis dgn sy.dgn dia sy rasa mcm ada chemistry.dia tahu sy suka kt dia.dan dia pun bg respon positif.melayan sy lebih dr prempuan lain.kalao melancong souvenir yg dia beli utk sy special dr pmpuan2 lain.tp sy xtahu knp dia xnak mgaku,adakah krn terlalu ego.xkan sy yg nk mulakan lgkah pertama.malu la sy,sy bkn prmpuan moden.muka kami ala2 seiras sehinggakan ada kwn ofis yang menyangkakan kami kembar krn kami sebaya.sy xkisah kalau jodoh sy lwt,cuma sy kesiankan ibu sy.kerap juga dia memeluk sy tgah mlm n menangis atas nasib sy yg lewat brtemu jodoh. Sy xsangup melihat ibu sy begitu..seandainya jejaka itulah yg ditakdirkan utk sy,sy redha n berdoa agar dipermudahkan jalan kami berdua.

Selamat berehat wahai kakak norihan yg telah kembali keRahmatullah pada 18.2 kini tiada lagi komen2 bernas dari dia…Ya Allah Engkau tempatkanlah Kak Norihan di sisi orang2 yg beriman amin….

rupanya ini komen terakhir kak norihan Al Fatihah

Al-fatihah…sy pn br mdapat tahu dlm 2,3 hari lpas slps diberitahu anaknya…moga arwah ditempatkan di kalangan org2 beriman…segala yg diberikan panduan harap kita dapat amalkan…

Assalammualaikum…salam takziah dan Al-fatihah buat arwah…sungguhpon tidak sempat mengenali lebih rapat terasa juga pemergiannya….Semoga ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman..amin…

SAYA RASA MEMBER SAYA TELAH ALAMI

salam saya adalah anak pada kak norihan.dan jika ada seseorang yang ingin ikthiar jodoh.boleh lah emel kat saya

salam..sy pown alami masalah yg same… tlg reply msj sy kak…

sy ada email ke raihanberkat@yahoo.com
atau ada email lain?

Petua yang sangat berguna. Jumlahnya sampai 60 lagi! Terima kasih.

saya tengah cari kekasih

salam…berbicara bab jodoh..tertekan sb belum sampai masa tapi kena la rehda..qadar Allah smuanya..harap2 ttp ada wlau lambat..amin

DUlu seBELum sy BERtunang.. RAmai jejaka YG ngoRAT sya.. DOrang BiLANg waJAH sy MAnis.. tapi PAS sy puTUS tunang… Smpi SKrng
biLA ja LELaki nk DAte SAMA saya.. SKjp JA.. pas TU DOrang ELak kn diri dri SaYA..
perNA ADA DUA TAU tiga jejaka…
kata doRAng TAkut tengOK muka SAya
DOrang MCM tenGOK hanTU d WAjah SAYA..
TOLong SAya SELEsai KN masaHAlah ini

bykkan bersabar….berdoa byk22..spy dihindarkan diri dari musibah

masalah saya lbih kurang dengan ucu……ad sorang laki prnh ckp yg mke saya mcm hntu….tpy ble sy lhat mka sy d crmin biase jew..tolong lah sy slesaikn mslh ini,,

salam semua.. sy pn masih belum berkahwin dan masih mencari.. kadang2 rase penat dh nk bercinta ni, penat2 bercinta tp xkemana.. sekarang ni sy dh redha kalau ade jodoh, ade lah..klu xde sy teruskan hidup mcm biase.. semoga bertemu jodoh ye..

hai..aku Vivi.aku 37 tahun,janda beranak 1.aku pengusaha.yaa…walaupun belum jadi
milyuner,banyak orang bilang aku janda kaya.aku mencari seorang pria baik2 untuk dijadikan
suami.apapun keadaannya aku terima dengan ikhlas,asalkan dia setia,mencintai aku dan
menyayangi anaku.bila ada pria yang serius,hubungi aku di nomor hape 089606567271.dan
tanda dari orang yang serius adalah langsung menelepon,tidak smsan kaya anak muda.

Selamat Datang di Website OM AGUS
Izinkan kami membantu anda
semua dengan Angka ritual Kami..
Kami dengan bantuan Supranatural
Bisa menghasilkan Angka Ritual Yang Sangat
Mengagumkan…Bisa Menerawang
Angka Yang Bakal Keluar Untuk Toto Singapore
Maupun Hongkong…Kami bekerja tiada henti
Untuk Bisa menembus Angka yang bakal Keluar..
dengan Jaminan 100% gol / Tembus…!!!!,hb=085-399-278-797
Tapi Ingat Kami Hanya Memberikan Angka Ritual
Kami Hanya Kepada Anda Yang Benar-benar
dengan sangat Membutuhkan
Angka Ritual Kami .. Kunci Kami Anda Harus
OPTIMIS Angka Bakal Tembus…Hanya
dengan Sebuah Optimis Anda bisa Menang…!!!
Apakah anda Termasuk dalam Kategori Ini
1. Di Lilit Hutang
2. Selalu kalah Dalam Bermain Togel
3. Barang berharga Anda udah Habis Buat Judi Togel
4. Anda Udah ke mana-mana tapi tidak menghasilkan Solusi yang

Jangan Anda Putus Asa…Anda udah
berada Di blog yang sangat Tepat..
Kami akan membantu anda semua dengan
Angka Ritual Kami..Anda
Cukup Mengganti Biaya Ritual Angka Nya
Saja… Jika anda Membutuhkan Angka Ghoib
Hasil Ritual Dari=OM AGUS, 2D,3D,4D
di jamin Tembus 100% silahkan:
Hub : (OM AGUS)
(085-399-278-797) atau klik = togelmalaysia134@gmail.com

saya ingin cari calon istri,0199352636

Sy pn masih belum jumpa jodoh nye.. Penat rase nye bercinta tp Xde kesudahan.. Rase Nk terus kawin je.. Ade X Yg sudi.. Bercinta lps nikah.. :-)

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kalendar

Julai 2009
I S R K J S A
« Jun   Ogo »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Blog Stats

  • 685,297 hits

Shoutbox

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 82 other followers

%d bloggers like this: